TitanFall nejprodávanější hrou března, Xbox One vyexpedováno 5 milionů
Žebříček a statistiky.
Když producent TitanFall včera říkal, že neví, jestli je jeho hra zisková a zda plní prodejní plány, což ho údajně vůbec nezajímá, dalo se to interpretovat jako možná příprava alibi. Drew McCoy z Respawnu však může být v klidu: jeho dítko se stalo nejprodávanější hrou v USA za březen, který byl na novinky dost nabušeným měsícem. PS4 exkluzivita inFamous Second Son skončila až druhá.
Vyplynulo to z dnes zveřejněných statistik od společnosti NPD. Ani uvedení střílečky s titány však nezabránilo tomu, že PS4 šla v Americe i v březnu na odbyt více než Xbox One, což si drží už třetí měsíc v řadě.
Microsoft se přesto nemá za co stydět, jelikož v březnu si pořídilo Xbox One dalších 311 tisíc Američanů (X360 hlásí 111 tisíc). I to přispělo k vyexpedování pěti milionů kusů do obchodů po celém světě, ale ne všechny si zatím našly své majitele. Tím jeho nová konzole zaostává za konkurenční PS4, která prodala koncovým zákazníkům o dva miliony více (jiná metrika), přesto to marketéři z Microsoftu opět dokázali zaonačit ve svůj prospěch.
Při srovnání rychlosti odbytu X1 s tempem X360, je nová generace o 60 procent žádanější. K jednomu Xbox One si lidé průměrně pořídí téměř tři hry. Součet prodejů verzí her pro X360 a X1 v USA za březen (4,1 milionu her) pak zařídil značce Xbox 49% podíl na trhu.
Meziročně logicky vzrostl zájem Američanů o nový hardware o 78 procent, když za ně utratili skoro 400 milionů dolarů, zatímco oproti březnu 2013 klesl prodej nových krabicových her o 27 procent (NPD totiž stále nezapočítává naopak strmě rostoucí digitální distribuci).
Přesná čísla jednotlivých her v TOP 10 známa jako vždy nejsou, pouze když je někdo z příjemců dat nechá uniknout, což potkalo Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes. Ten prý v USA dosáhl na 278 tisíc prodaných krabicovek, z čehož 204 tisíc zařídily verze pro PS4 a X1. V Japonsku se mělo povést udat 340 tisíc kusů, čísla digitálních verzí nevíme.