Skip to main content

Tipy pro Star Wars: The Old Republic - 2. část

Tentokrát o společnících, dialozích, typech lokací či misí.

Minule jsme vám poradili s výběrem postavy a povolání. V dnešní druhé části tipů pro hraní MMORPG Star Wars: The Old Republic se zaměříme na společníky, dialogy a druhy lokací nebo misí.

Systém dialogů

Ve hře narazíte na podobný systém dialogů, jaký je třeba v Mass Effectu. Během rozhovorů volíte různé odpovědi na konstatování, názory či požadavky, které k vám mají NPC, s nimiž se setkáte. Ve chvíli, kdy je nutné učinit rozhodnutí, se objeví kruhová konverzační nabídka a s ní i několik zástupných možností, které jdou zvolit. Odpovědi mohou být souhlasné, nepřátelské, flirtující, zastrašující a v závislosti na vaší současné situaci i mnohé další - volte je proto pečlivě, protože jejich výběr ovlivňuje nejen to, jak vás ostatní budou vnímat, ale i to, zda k vám zaujmou přátelský či nepřátelský postoj. V mnoha situacích se také změní i příběh.

Volby temné a světlé strany Síly

Čas od času některá z voleb odhalí pravou podstatu vaší postavy. Odpovědi, které vás posunou ke světlé straně Síly, jsou označeny modrou ikonou a reakce, kde se projeví temná strana Síly, jsou červené. Vaše volba v těchto situacích vás pak na stupnici Síly posune vybraným směrem. V závislosti na počtu temných či světlých bodů pak budete moci u obchodníků nakupovat a používat buď jedno či druhé vybavení.

Rozhovory s účastí ostatních hráčů

Hráči se mohou zapojovat i do skupinových konverzací, které pak ovlivní například výsledek daného flashpointu. Každý člen skupiny přitom zvolí jednu odpověď a následně je mu vygenerováno náhodné číslo - hráč s nejvyšším hodem pak promluví za skupinu a získá bonusové sociální body. Za ty se pak dají nakupovat nové emoty a oblečení. Sociální úroveň nutná pro výbavu konkrétního předmětu je vždy uvedena v jeho popisu. Učiní-li vaše skupina temné rozhodnutí a vy světlé, získáte i přesto světlé body, proto se svého postoje držte v každé situaci, neutralitou toho moc nezískáte.

Společníci

Nebezpečí číhá v galaxii na každém kroku a i ti nejodvážnější dobrodruhové vědí, že správný parťák může být rozhodujícím prvkem mezi vítězstvím a porážkou. Na začátku hry sice společníka nemáte, ale získáte ho během herního příběhu - na konci úvodní planety, zhruba kolem osmé úrovně, se k vám přidá první. Vaše posádka se pak časem rozroste a k dispozici pak budete mít společníků několik.

Vyvolání společníka a jeho schopnosti

Pro přivolání požadovaného společníka použijte kdykoliv mimo boj okno posádky (můžete však použít i modrý portrét v levém dolním rohu obrazovky). Následovat vás v jednu chvíli může ale jen jeden. Vyvolaný společník vám pak bude prostřednictvím svých schopností automaticky pomáhat v boji. Kliknutím na ikonu s pluskem je zobrazíte všechny a můžete tak nastavit ty, co chcete, aby používal. Pomocí rychlých pozic pak můžete svým společníkům zadávat základní příkazy: přikázat jim, aby zůstali během boje pasivní, aby využívali určitý styl boje anebo třeba určitou speciální vlastnost. Je-li váš parťák zabit, můžete na něj (stejně jako na kteréhokoliv jiného přátelského hráče) použít schopnost Revive (oživení).

Body náklonnosti

Každý ze společníků má svou vlastní osobnost. Neovlivňují je ale volby temné a světlé strany síly - mají své vlastní hodnoty a ideály s nimiž souhlasí či nesouhlasí. Váš postoj ke druhým tak ovlivňuje způsob, jak vás váš společník vnímá. Shoduje-li se vaše odpověď v rozhovoru s jeho názorem, získá společník body náklonnosti. Pokud ale svým rozhodnutím společníka naštvete, body náklonnosti u něj ztratíte. Tyto body pak u společníka odemykají další jeho obsah a hlavně mise, proto se vyplatí společníky moc často nestřídat.

Konverzace ovlivňují pouze aktuálně vyvolaného společníka. Náklonnost se dá ovšem zvednout i jinými způsoby, třeba nákupem dárků či sbíráním surovin. Dávejte si ale pozor - některé dárky totiž na některé společníky vůbec nezapůsobí. Říká-li vám váš společník, že si potřebuje promluvit, navštivte nejbližší bar nebo odpočinkovou oblast, mluvit tam s ním můžete stejně, jako s jiným NPC.

Hody o výbavu

Najde-li družina unikátní předmět, mají na něj standardně právo všichni její členové. Zobrazí se okno s jeho popisem a zeleným ukazatelem, který odpočítává čas, do kdy je potřeba se rozhodnout. Při hodu zvolte buď NEED (daný předmět chcete a můžete si ho vybavit) nebo GREED (daný předmět chcete jen prodat). Každému členovi družiny je pak přiděleno náhodné číslo a hráč s nejvyšším hodem jej pak získá. Nechcete-li se hodu účastnit, klikněte na tlačítko X a okno se zavře.

Šéf skupiny může nastavit způsob rozdělování lootu:

- Free for All - loot bude přiřazován způsobem "kdo dřív přijde, ten dřív mele".

- Round Robin - členové skupiny se ve sbírání lootu střídají.

- Loot Threshold - nastaví typ kvality předmětu, od které se bude házet (na výběr je premium, prototype, artifact a legendary).

Instance

Instance je oblast, do které může vstoupit jen jedna skupina či povolání. Odehrávají se v nich příběhové mise daného povolání a nachází se tam náročnější protivníci či cíle. Tyto oblasti jsou označené barevnou průhlednou stěnou, která blokuje vstup. Červená například znamená, že nemáte správné povolání či misi, abyste do ní mohli vstoupit (což jde obejít, pokud pomáháte někomu, kdo tam může). Podrobné informace u této brány pak udávají, zdali je instance obsazená, jak dlouho její splnění trvá a pro jaké povolání či počet členů skupiny je určena.

Flashpointy

Flashpointy jsou opakovatelná, akcí nabitá příběhová dobrodružství, která plně otestují dovednost a schopnost spolupráce skupiny hráčů, jež se v nich utkají s mnoha různými nepřáteli a zažijí nejrůznější nebezpečné situace. Každý flashpoint začíná vzrušujícím zvratem, který vás postaví před těžké rozhodnutí. Vždy přitom volte pečlivě, protože volba vaší skupiny má často dopad i na překážky, které budete muset překonat a na nepřátele, kterým budete čelit. Ovlivní samozřejmě i příběh. Veškerá tato rizika se ale mnohonásobně vyplatí, protože odměny z flashpointů jsou jedny z nejlepších, které najdete.

Warzony

Válečné zóny jsou PvP (Player vs Player) arény podobné těm z ostatních MMO. Přihlásíte se do nich pomocí ikony vpravo dole u minimapy. O vaše vlastnosti přitom nemusíte mít strach, budou normalizovány ve chvíli, kdy se objevíte uvnitř. Vaše dovednosti jsou ale rozhodující, protože čím lepší jste, tím větší počet jich máte. Ve Star Wars: The Old Republic jde proti sobě nejen temná a světlá strana, ale i temná vs. temná a světlá vs. světlá - a to v událostech, jež spojuje intenzivní příběh. V současné době jsou ve hře tři hlavní PvP zóny: zápas v galaktickém huttballe, boj o klíčové obranné dělo na neutrální planetě Alderaan a bitva o nadvládu nad dávnou vesmírnou lodí Voidstar.

Ve warzoně nazvané Huttball musíte svému týmu pomoci donést míč do skórovací oblasti na druhém konci mapy. Na lištu se vám po jeho získání přidá nová schopnost Pass (přihrát). Pokud se dostanete do potíží, tak ji použijte a hoďte míč svému spoluhráči. Na Alderaanu naopak musíte pro sestřelení nepřátelského křižníku obsadit protivzdušná děla. Dohodněte se svými spoluhráči na tom, které z nich budete zabírat a které necháte zničit. Pokud se rozdělíte, tak vaší vlajkovou loď sestřelí nepřátelé dříve, než stihnete zamrkat. Ve warzoně Voidstar je dlouhý můstek, ze kterého můžete lehce spadnout. Je proto špatný nápad bojovat na něm s uživateli Síly, protože vás mohou lehce odhodit do propasti.

Operace

Operace jsou rozsáhlé mnohaskupinové mise, v nichž se přidáte na stranu republikových či imperiálních spojenců a společně s nimi se utkáte s těmi největšími hrozbami, které sužují galaxii. Všechny příběhové operace se dají hrát za obě dvě strany a navržené jsou tak, aby je mohlo hrát buď osm, nebo šestnáct hráčů, kteří pro vítězství musí vzájemně spolupracovat. Výzvu v nich proto najdou jak zkušení hráči, tak nováčci žánru. Při plnění nerůznějších úkolů nezapomínejte na kanál raidu a koordinujte v něm své záměry s ostatními členy týmu.

Příště ve třetím dílu tipů: craftování, vesmírné lodi nebo stručné všeobecné tipy.

Read this next