Thief, Watch Dogs i Zaklínač 3 prý dalšími, kde Xbox One technicky zaostává za PS4
Podle insiderů ani jedna nedokáže jet v 1080p.
Pomalu se z toho stává pravidlo, které, kulantně řečeno, moc nepomáhá konzoli od Microsoftu v soupeření o zájem náročných zákazníků. Nikdo sice nemůže prokázat přímý vliv všech těchto zpráv na odbyt, ale v kombinaci s vyšší cenou a jinými nepřejícími skutečnostmi to může být důvodem lednových výsledků nebo třeba dvojnásobně vyšší prodejnosti remaku Tomb Raidera na konzoli Sony.
Nyní bývalý zaměstnanec IGN Jeremy Conrad prozradil, že i nadcházející Thief se zařadí po bok většiny jiných her, které na PS4 běží v rozlišení 1080p a na Xbox One "jen" v 900p. Na obou to má být uzamčeno na běh ve 30 fps.
"Co jsem slyšel, Eidos Montreal měl problémy s tím, aby vůbec Thiefa na Xbox One dokázal mít v 900p. Na Xbox One bude 1080p věčný problém kvůli ESRAM a GPU," napsal na svůj Twitter.
Zatím to není oficiálně potvrzeno, ale koresponduje to s dřívějšími spekulacemi a nikdo to dosud nedementoval, což by se asi v případě nepravdy stalo, protože mnozí novináři už nyní mají v rukou review-verzi Thiefa.
Jiný insider herní branže s přezdívkou Shinobi602 se přidal s dalšími drobky, podle nichž tato kauza bude pokračovat i v budoucnu. Tvrdí, že i nadcházející hackerská hra, pravděpodobně Watch Dogs, běží v 900p na Xbox One a v 1080p na PS4 (obě 30fps).
Zaklínač 3 má podle něj běžet na obou konzolích ještě v nižším rozlišení: na Xbox One jen v 720p a na PS4 v 900p, přičemž se prý tvrdě pracuje na tom, aby se dosáhlo vysněných 1080p (i zde na obou konzolích v 30fps).