Útržky o zápletce potvrzeného Thiefa
Co zatím z Game Informeru víme? + rozhovor s tvůrci.
Krátce po úniku báječných screenshotů z ruského webu GamesManiac přišel americký časopis Game Informer s odhalením obálky svého nového čísla, kterou je právě legendární simulátor středověkého zlodějíčka. Půjde o hru viděnou z vlastních očí s možností volby řešení situací.
Jeho šéfredaktor si s námi včera trochu zahrával, když na spekulace např. o Battlefield 4 tvrdil, že hra nemá čtyřku v názvu, protože se ve skutečnosti jmenuje jednoduše Thief. Tedy bez číslovky či jakéhokoli podtitulu, jak ostatně velí poslední trendy s restarty starých značek (viz Tomb Raider, SimCity, NFS atd.) a možná to i prospívá vyššímu hodnocení, pokud se titul všeobecně nevnímá jako x-té pokračování.
"Hrdina série Garrett se vrátí do gotické průmyslové metropole známé jako City, aby tam ukradl všechno možné a stal se bohatším. Bohužel se město potýká se sociálními nepokoji a morem, zatímco ho pustoší a drancuje politický tyran jménem Baron. Aby dokázal toto dobrodružství přežít, musí Garrett obezřetně využívat prostředí a vytvořit si své nejrůznější možné cestičky v každém z herních levelů," poskytl časopis první drobky o zápletce hry v upoutávce. Komu to nepřipomíná Dishonored?
Thief z dílny Eidos Montreal (tvůrci Deus Ex: Human Revolution) vydají Square Enix pro PS4, PC a "jiné nextgen platformy" v roce 2014, potvrdil Game Informer. Více informací se dozvíte v příštích dnech z uceleného preview.
Půjde v pořadí už o čtvrtý díl klasické série, který naváže na Thief: The Dark Project z roku 1998 od Looking Glass Studios, Thief II: Metal Age z roku 2000 a Thief: Deadly Shadows z roku 2004 od ION Stormu. Žádné z těchto studií už dnes neexistuje.
AKTUALIZACE - Game Informer ještě vypustil rozhovor s různými vývojáři Thiefa (nezvykle často s východním přízvukem!), který se celý nese v duchu zachování odkazu originálu a mihne se tam i reálná replika pověstného luku: "Na trhu existuje ohromná spousta rychlých akčních her, ale myslíme si, že lidé si užívají, když mají na všechno dost času. Thief je prostě jiný, jste mistrem zlodějského řemesla."
Autoři z Eidos Montreal říkají, že chtějí zůstat věrni základním pilířům minulých dílů, ale stvořit hru odznovu, což je dnes už obyčejná fráze. Prý hodně přemýšleli o tom, jak poskytnout hráčům co nejvíce svobody, aby mohli hrát tak, jak sami chtějí. "Většina NPC postav ve hře se s hrdinou nebude chtít bavit a pokud ho spatří, když vyleze ze stínů, pravděpodobně se ho budou bát, protože je takovým hrůzu nahánějícím gentlemanem."