E3 DOJMY z Thiefa
Tahle hra poprvé v pohybu asi ani nemohla zklamat.
-
Další z prezentací, které bylo možné nalézt pouze ve speciálním promítacím sále Square Enix.
-
Nelineární stealth akce od studia, které nám nadělilo skvělý Deus Ex: Human Revolution asi nemohla zklamat: tihle lidé vědí, co dělají - a jak zachovat kvality původní předlohy.
-
Vtípek předvádějícího (Steven Gallagher, Narrative Director hry) na začátku se ukázal být docela příhodný: "Pokud během prezentace nebo po ní nabudete nutkavé potřeby něco někomu ukrást, zkuste se prosím ovládnout".
-
Tradiční upozornění: "Uvidíte pre-alfa verzi hry, která je pouze částečně reprezentativní".
-
Není to pokračování ani prequel, je to "reimaginace" s hratelností updatovanou pro moderní publikum.
-
Demo běží na PS4. Hráč kouká na svět z pohledu vlastních očí, kromě pasáží, kdy šplhá po stěnách (tam kamera odpluje do pohledu třetí osoby). Při pohledu z vlastních očí si všimnete řady pomocných animací, kdy se Garret rukama chytá okrajů věcí apod.
-
Hlavní hrdina, zloděj Garret, je proste nejlepší z nejlepších (zlodějů).
-
Demo se odehrávalo během klíčové události, pár hodin od začátku hry. Bohužel onu klíčovou událost samotnou tvůrci záměrně vystřihli, takže jsme si mohli pouze domýšlet, že ukradený předmět měl asi nějaký hlubší význam. Cílem této mise je ukrást z panského sídla mimořádný diamant, známý pod jménem "Srdce Lva".
-
Demo je možní hrát plížením i agresí, celá hra půjde "ghostnout", tedy projít aniž by vás kdokoliv kdykoliv spatřil. Všechny úrovně nabídnou mnoho cest a možností
-
Středověké město nápadně připomíná Prahu, obzvláště mohutný kamenný most se sochami, vedoucí přes rozlehlou řeku.
-
GUI je hodně povedené, působí minimalisticky i moderně a přesto neruší středověkou atmosféru hry. Temné okraje obrazovky naznačují, kdy jste schovaní ve stínu. Meníčka jsou kruhová, připomínají Dishonored (celá hra působí jako pečlivý mix Deus Ex a Dishonored).
-
Velký důraz na zhasínání světel, například vystřelením "vodního šípu". Důležité je také odklízet těla a obírat je o peníze či předměty. Za různé úkony vám naskakují zkušenosti, podobně jako třeba v novém Tomb Raiderovi. Kromě zkušeností sbíráte také zlaťáky a předměty, které můžete za zlaťáky prodat.
-
Různé povrchy generují různé zvuky, dejte si například pozor, abyste nestoupli do kaluže: to je hodně slyšet.
-
Hráč má k dispozici speciální režim vidění (zde nazývaný "Focus") pro zobrazování dodatečných informací. Vysvítí například důležité předměty v prostředí nebo pasti. Focus se sám od sebe nedobíjí, je potřeba použít předmět, podobně jako lékárničku na zdraví.
-
Stiskem tlačítka je možné bleskově skočit stranou: perfektní pro rychlé vklouznutí do stínu, když se někdo podívá vaším směrem.
-
Okrádání stráží a lidí funguje podobně jako "takedown" v jiných hrách: je potřeba se připlížit k oběti zezadu a stisknout tlačítko. Během dema prezentující takhle okrádal skoro každého a působilo to jako dobrá zábava (obzvláště když pak bylo slyšet, jak okradený začal nadávat).
-
Občas je také potřeba něco ukrást: třeba mapu lokace veliteli stráže. Papírovou mapu je pak možné v menu prohlížet a plánovat postup.
-
Ikona nad hlavami nepřátel napovídá, zda jsou vám na stopě, zmatení nebo utoční. Je možné ji vypnout v hlavním menu hry, stejně jako mnoho dalších UI prvků.
-
Hozením lahve můžete rychle odlákat celou skupinu nepřátel, co po vás pátrá.
-
Páčení zámků vypadá graficky úžasně - jako kdyby minikamera zajela dovnitř mechanismu.
-
Nechybí ani dívání se klíčovou dírkou.
-
Garret si povídá sám pro sebe, což dodává atmosféru ale hlavně slouží jako nápověda pro hráče.
-
NPC jsou hodně upovídané.
-
Šípů je mnoho druhů: nechybí ani šíp s lanem, díky kterému je možné šplhat do výšky.
-
Praktický způsob postupu rozlehlou halou plnou stráží: po trámech u stropu.
-
Další zajímavý šíp je "tupý šíp", kterým je možné například rozbít sklo a odlákat pozornost.
-
Skočení na protivníka shora je zcela spolehlivý způsob, jak ho zneškodnit (a doprovází to fajn filmeček).
-
Je užitečné zavírat za sebou dveře.
-
Ambientní hudba hodně připomíná Deus Ex. Že by stejný skladatel?
-
Menší puzzle: hledání tajného vchodu v místnosti. Kromě jiného zajímavé ohmatávání rámu obrazu ve snaze nalézt skrytý vypínač - vypadalo to zcela dynamicky, podobně jako třeba páčení zámku (ale těžko říct bez vyzkoušení na vlastní ovladač).
-
Hrobka funguje jako puzzle: je potřeba natočit správně sochy, aby se otevřela. Po nalezení onoho diamantu si jej Garret působivě prohlíží před očima, radost z úlovku.
-
Únik z lokace je stejně důležitý jako průnik do ní.
-
V tomto případě vše trochu zkomplikovaly demonstrace ve městě a následný požár na mostě.
-
Následuje komplexní navigace skrz jeho hořící základy. Při pádu z výšky dostane hráč šanci se zachránit/zachytit pomocí QTE.
-
Během požáru je možné stále krást věci na místě, ale za velmi reálného rizika uhoření/nestihnutí. Parádní mechanika.
-
Bortící se most působí fyzikálně uvěřitelně, skvělé animace a efekty. Vzpomněl jsem si na Uncharted 3, to je velká poklona.
-
V každé misi je několik "Thieving challenges", speciálních úkolů, které otestují vaše schopnosti. Jejich vyhodnocení se spolu s dalšími informacemi dočkáte na statistické obrazovce po ukončení mise (jako Dishonored nebo Hitman).
-
Mise je podle všeho možné opakovat ve snaze o dosažení lepšího skóre.
-
Hra v pohybu vypadá skvěle... a s ohledem na povahu série + předchozí titul od tohoto studia asi ani nemohla zklamat.
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3