PREVIEW The Order: 1886
Autentický a přitom zmodernizovaný Londýn s realistickou fyzikou.
Za zavřenými dveřmi na Gamescomu předvedla Sony exkluzivitu PS4, novou first-party značku The Order: 1886. Novináři z IGN či VideoGameru bohužel neviděli nic z hraní této střílečky přirovnávané k Dishonored, jejíž vydání také bylo potvrzeno na podzim 2014. Pouze dvě, prý báječná, technologická dema nového nextgen enginu nazvaného RAD 4.0.
Zvláštní je, že prozatím musely běžet na nabušeném PC, pro nějž přitom nikdy nevyjde. Mělo ale obdobné specifikace jako PS4, kde má pak vypadat totožně a už nyní prý je na velmi vysoké úrovni po umělecké stránce. Engine RAD 4.0 dovolí tvůrcům vytvořit pohlcující prostředí, které si zakládá na realistické interaktivitě, např. zničení plotu, stolu nebo předmětů (zatím ještě bez textur).
Když třeba ze stolu sestřelíte dřevěné vědro, bude se věrně kutálet po místnosti a mít interakce s jinými předměty nebo s vámi, rozhodnete-li se jeho let zastavit. Jestliže střelíte do kovu, kulka ho jen promáčkne namísto běžného prolétnutí. Sklo se zase roztříští.
Druhé, rovněž ještě nevypuštěné tech-demo vzalo návštěvníky Gamescomu na nádvoří, kde každá vlajka vlála unikátně, což navozuje uvěřitelnější prostředí. Zde to prý nezařídil jednoduchý parametr pro vlnění objektu jako v jiných hrách, nýbrž fyzika větru přímo v enginu.
Hlavní postava jménem Galahad bude v The Order: 1886 sledována v third-person pohledu kamery. Jelikož se hra bodehrává ve viktoriánském Londýně alternativní historie, dvacítka grafiků a designérů ze studia Ready at Dawn si vloni udělala výlet z Kalifornie do Londýna, aby tam během týdne zkoumala zákoutí města. Pořídili v něm téměř 40 tisíc fotek, které se namísto profláklých turistických pamětihodností soustředily spíš na drobnosti typu cihly nebo dveře, aby mohly archiktekturu autenticky přenést do hry.
Londýn ale v ní nebude takový, jakým byl ve skutečnosti v roce 1886. Bývalí zaměstnanci Naughty Dog a Blizzardu na blogu vysvětlují, si ho notně upravili pro své potřeby, takže v něm bude jezdit metro i mezi budovami na povrchu (mimochodem, londýnská podzemka funguje už od roku 1863). Plynové lampy nahradí ty hučící elektrické, které tou dobou ještě neexistovaly.
Odlišné bude i panorama města. Big Ben nebo Tower Bridge samozřejmě nechybí, ale všude se tyčí hlídkové věže, které neustále pročesávají město a nebe. Kochání se výhledem budou kazit i vzdušné přístavy pro letku zvanou Sentinels, která střeží pořádek dnem i nocí.
Všechny tyto změny jsou výsledkem speciálního průběhu průmyslové revoluce, která lidstvu dala šanci zvrátit válku trvající staletí a zajistila mu přístup k pokročilým zbraním. Například termitová puška vyvolá mrak, který vznítí oheň nebo vaše střelba. Komunikační zařízení zase poskytnou možnost diskutovat se zbytkem vašeho týmu. Současně s tím tu ale budou koexistovat tradiční dobové zbraně na střelný prach, které přidají na realističnosti a atmosféře špinavého světa.