Skip to main content

The Last of Us na PS4 ještě dostane další přídavky

Spousta novinek o Remastered + obrázky.

Sony dnes ráno v Madridu pořádala předváděčku pro novináře včetně zástupce Eurogameru, kde se mimojiné pochlubila prodejem 200 tisíc kusů původního The Last of Us na PS3 ve Španělsku a Portugalsku, což má být tamní nový rekord na novou značku pro PlayStation. Celosvětově je prý hra před vypuštěním verze pro PS4 na sedmi milionech kusů.

Blížící se remake Remastered sice na PS4 poběží defaultně v 1080p a 60 fps v singlu i mulťáku, ale pokud budete chtít, budete si moci volitelně zamknout framerate na 30 snímcích za vteřinu, prý záleží na osobních preferencích, jak to komu vyhovuje. Rozšířené nastavení dostane také zvuk či přehození ovládání mezi triggerem a thumbstickem, jinou změnou bude míření na L2 a střílení na R2. Na DualShocku 4 jinak bude hrou podporována dotyková plocha, světelný panel i mikrofon.

Nejzajímavější je oznámení, že The Last of Us ještě letos na podzim dostane několik dalších stáhnutelných přídavků, s čímž se dosud nepočítalo, když se mělo za to, že Abandoned / Reclaimmed Territories a Left Behind (samozřejmě obsažení v Remastered) budou těmi posledními.

Včerejší TV reklama na PS4 verzi

Pozitivní zprávou je i Cross-Buy mezi PS3 a PS4 verzemi hry, čili když si jedno DLC pořídíte na jedné platformě, máte ho přístupný i na té druhé. Jak už se vědělo, k filmečkům poskytnou dodatečný komentář hlavní vývojáři jako Neil Druckmann.

V Remastered bude přítomen dokonce i Photo mód, s volně pohybovatelnou kamerou a filtry, podobně jako ten z populární z inFamous Second Son. Tento režim do hry přibude v patchi hned při vydání koncem července. Jinak nechybí ani sdílení obrázků přes Share tlačítko, kdy se automaticky vypne HUD, abyste ocenili mnoho drobných detailů, které jste předtím nepostřehli v PS3 originálu (např. potoky krve z Joelovy ruky či krysy v ruinách) i hezčí nasvícení.

Po technické stránce Naughty Dog potvrdili, že PS4 verze hry má textury čtyřikrát detailnější (viz Joelovo tričko) a stíny dvakrát detailnější než na PS3. Ve vyšším rozlišení budou i částicové efekty a occlusion mapping. V prostředí bude vidět více do dálky, s lepším doskakováním detailů u přibližujících se objektů, když textury už nebudou streamovány.

Závěrem jedno negativum: žádný program pro přechod stávajících majitelů PS3 verze na PS4 verzi Sony nerealizuje, ale vynahradí to nižší cenou, na Xzone jen 1149 Kč, a i v zahraničí stojí méně než běžně.

Sledujte také dnešní oficiální obrázky z PS4 verze.

Read this next