The Last Guardian je pro Západ
Japonci začínají dělat západní hry.
Hry s japonským původem bývaly vždycky trošku jiné. Teď už se to začíná pomalu měnit. Japonští vývojáři se začínají nechávat ovlivňovat západními vlivy a připravovaný The Last Guardian je toho důkazem.
Šéf japonského studia Sony Yasuhide Kobayashi to vysvětluje docela pragmaticky. Už jim nestačí, když se jejich hry budou prodávat jenom v Japonsku. Dříve tvořil japonský trh jednu třetinu celosvětového trhu, takže jim bohatě stačilo, když se za hranicemi prodalo jen pár kusů jejich her. Teď už má Japonsko podíl trhu pouze pětinový, náklady na výroby AAA titulů se stále zvyšují a tak musí oslovit i západní hráče – zaměřují se tedy na Ameriku a Evropu.
"Název The Last Guardian byl vybrán, aby ho pochopili všichni v Americe a v Evropě," říká Yasuhide Kobayashi.
Jediné, co zatím v Japonsku nemohou pořádně pochopit, je označování her za "novinky". Dle japonské filozofie není žádná novinka hra, která je pouze směsicí dvou jiných her. "Abyste měli úspěch na západě, nesmí být hry příliš komplikované. Zejména v Americe mají lidi rádi, když je nějaká nová hra velice podobná nějaké jiné, už známé."
V tom ovšem japonské studio Sony dělat ústupky nehodlá. "Pro nás je nová hra něco, co je zároveň i nový herní žánr. Ne jen kombinace několika existujících her do jiné. V USA jim stačí jenom nějaká nová maličkost a už je to pro ně úplně nová hra."