Skip to main content

The Evil Within vsadí na hráčovu zranitelnost a nejistotu

Tvůrce vypráví o jeho filozofii.

Pokud se něco nepokazí, což trochu hrozí po technické stránce, z tohoto hororu by se už za 14 dnů ode dneška mohla vyklubat solidní pecka. A to říkáme nejen na základě posledního lákavého traileru, nýbrž i v reakci na nová vyjádření šéftvůrce pro list The Guardian.

"Nejvíce mě zajímají zranitelné, úplně běžné lidské bytosti. Horory jsou vždy nejděsivější, když hráč neví, jestli dokáže přežít nebo zda zemře. Život a smrt musí neustále balancovat na pomezí, abyste si nebyli na 100 procent jisti, zda to dáte nebo nikoli. O vytváření takových situací jsme se záměrně snažili, protože jsou pro horory prospěšné," řekl Shinji Mikami, mimojiné otec Resident Evil.

Prý nemá rád, pokud některé hry tohoto žánru staví jen na střílení tuctů nepřátel, protože ve skutečnosti by na to člověk neměl energii ani náboje.

Hlava studia Tango Gameworks při studiu psychologie a hororu zjistila, že lidé mnohem více straší setkání s jinými lidmi, nikoli s úplně cizorodými stvořeními.

V Japonsku mimochodem k příležitosti vydání hry přijdou na trh nové limitované edice konzole PS4 v bílém i černém provedení s artworkem ústavu Psycho Break (tamní název):

Read this next