Skip to main content

The Division bude hodně o přežívání jako DayZ

A v čem se zase podobá Quantum Break?

Producent této ambiciozní multiplayerové akce z UbiSoftu dnes pro IGN poodhalil roušku tajemství nad jejím herním principem. Zdaleka to totiž není jen týmová střílečka, jak to mohlo působit z Gamescomu/E3 dem na Xbox One a PC.

Bude to hodně o vaší snaze přežít apokalypsu, když město zamořil ničící virus. Bude to prý výzva: jako v DayZ či The Last of Us musíte trpělivě prohledávat opuštěná auta i domovy, abyste našli jídlo či předměty. Z nich si pak sestrojíte zbraně ve vaší improvizované základně v každé čtvrti, kde potkáte i ostatní postavy či si vylepšíte svého hrdinu, což zase připomíná State of Decay.

Oproti Liberty City bude New York v The Division s mnoha přístupnými interiéry, prý propracovanými stejně detailně jako exteriéry, a rozsáhlou podzemní sítí chodeb i s metrem. Tvůrci pro IGN uvedli, že atmosférou má připomínat film I Am Legend s Willem Smithem, který prý pro inspiraci shlédli více než desetkrát. O uvěřitelném a hustě naplněném světě, s dynamicky se měnícím počasím a denní dobou, divokými zvířaty na ulicích a různými frakcemi, které budou mezi sebou válčit nezávisle na vašich činech, asi už víte.

Novinkou je shlednutí se v mechanismu Quantum Break či The Vanishing of Ethan Carter: protože autoři nechtějí kvůli co-op povaze používat cutscény a brát hráčům z rukou ovládání, vymysleli si tzv. ECHO systém čerpající ze záznamů z bezpečnostních kamer (Watch Dogs?). Tím emocionálně odvyprávějí příběh - jak ke katastrofě došlo nebo děj související s misemi k plnění. Funguje to tak, že vaše chytré hodinky vyobrazí 3D hologramy klíčových momentů zmrazených v čase, které můžete prozkoumat a chodit v nich, což vám prozradí některá místa se skrytými předměty, tajnou zkratku nebo napoví, jak něco vyřešit.

Watch on YouTube

Read this next