Skip to main content

DOJMY z bety The Crew

Až příliš z toho kouká UbiSoftí monodesign.

Protože se mi The Crew zalíbil už minulý rok na E3, tak jsem se zaradoval, když mě UbiSoft prostřednictvím českého Conquestu pozval do druhého kola uzavřené bety (klíče jsme též rozdávali). Ve zkratce jde o závodní hru v otevřeném světě, odehrávající se po celých USA. Alespoň se tak tváří, i když je jasné, že všechny americké dálnice, silnice a natož polní cesty v ní nenajdete. Přejezd z východního pobřeží na západní zabere cirka čtyřicet minut. Po skoro deseti hodinách strávených v kokpitu Ford Mustang bych The Crew ale označil jako Ubi: The Car Game.

Posledních pár let se Ubi vydal cestou unifikovaného vývoje a ačkoliv z prodejních výsledků může být nadšený, mě už přestávají jeho variace na Ubi: FPS (FarCry), Ubi: Hack&Slash (AC), Ubi: GTA clone (Watchdogs) bavit. V každé totiž najdete totéž, jen jinak zabalené. Car game, pardón, The Crew se sice odehrává na čtyřech kolech, ale s ostatními sériemi má až příliš styčných bodů.

Vezměme si například jemný RPG vývoj. Za každý splněný úkol získáváte zkušenosti, peníze a autodíly, které slouží právě k "vylepšení" postavy aka auta. A splněným úkolem myslím v podstatě cokoliv ve hře uděláte.

Najdete obří satelit a odemknete všechny úkoly v dané oblasti a současně možnost se přesouvat pomocí Fast travel - nepřipomíná vám to něco? Při svých toulkách potkáváte divou zvěř a za každý nově objevený druh skotu, světe div se, dostanete zkušenosti. Po celém herním světě jsou roztroušeny body, které vám přidávají zkušenosti jen za to, že je najdete - takzvané pamětihodnosti. Myslím, že poslední odstavec bych po lehké editaci mohl dát do jakékoliv recenze nebo dojmů z Ubisoftí hry posledních let.

Prostě a jednoduše, až příliš na mě z The Crew kouká herní Ubi monodesign. Na druhou stranu je do sebe všechno skvěle zapadá a příjemně plynule se hraje. Jen kdyby mě vzadu na mozku nešimral ten ošklivý pocit deja vú.

A přitom mě samotné ježdění baví. Auta se chovají správně arkádově, i když musím uznat, že na klávesnici už to skoro není, měl jsem s držením vozů mezi krajnicemi docela problém. A proto jsem rázem objednal xboxový ovladač. Různé závody, honičky s policisty, ničení cizích aut, překonávání rekordů nebo plnění různorodých vedlejších úkolů rozházených v herním světě je řádná adrenalinová jízda.

K ní dopomáhá i parádní audiovizuální stránka. Hlavně světelné efekty a změny denní doby jsou skvěle provedeny. Často jsem se při přejezdu mezi Detroitem a New Yorkem těšil, až se začne konečně stmívat. Prostředí působí neskutečně rozlehle a je skvělé pozorovat při jízdě na dálnici pomalu se přibližující horskou dráhu. Škoda, že se na ní nedá svézt. Na mém AMD 955, 8 GB RAM a GeForce 760 jsem se sotva držel při maximálních detailech a FullHD rozlišení na autory uzamčených 30 FPS.

Ještě více než silniční závody jsem si užíval různé vylomeniny v terénu. Beta sice nabízela pouze dva typy vozidel, nicméně v rámci deseti levely vývoje postavy omezené příběhové lince, jsem se dostal mnohokrát i do kabiny aut s teréní úpravou. Přejíždění písečných dun ve velkých rychlostech a vyhýbání se stromům mi lehce vířilo žaludeční šťávy. Prostě žůžo. Nahlédl jsem i pod pokličku závodů na okruzích a s tím spojených formuli podobným speciálům. NASCAR si také užijete.

Byl jsem šťasten, že v betaverzi byla docela dost omezena možnost tuningu aut. Sám bych se spokojil pouze s pár díly za první místa v závodech, bez možnosti prznit si kapotu roztoumiloučkými obrázky. Ale chápu, že spoustu ostatních úpravy vozu naopak baví a jak naznačují uzamčená menu, užijeme si jich dost.

Jedním ze základních stavebních kamenů je kooperace ve skupině. Už teď, dlouho před vydáním, je připojování k ostatním hráčům vcelku bezproblémové. Kromě přátel na mapě vidíte hráče na přibližně stejném levelu. Při startu jakéhokoliv závodu stačí místo Solo zvolit quick coop, čímž pošlete pozvánku řidičům v okruhu pár kilometrů. Společné jízdy přidávají na zkušenostech a později, až si založíte svůj gang, budete získávat i společné bohatství.

The Crew vyjde už za necelé tři měsíce (v půlce listopadu v češtině od ConQuestu pro PC/PS4/X1/X360) a při absenci regulérního pokračování Need for Speed mu předvídám poměrně světlou budoucnost.

Read this next