E3 DOJMY z The Crew
Napříč Amerikou jak slimák v kondomu hozený do pánve oleje.
-
The Crew jsem si na E3 vyzkoušel spolu s dalšími čtyřmi hráči. Demoverze nás zavedla do Miami a do Las Vegas, kde jsme si měli otestovat offroad výzvu. Nicméně jeden ze čtyř hráčů spustil závod dříve, takže mi nezbylo, než se projet po městě hříchu a obdivovat architekturu a krajinku v poušti kolem.
-
The Crew jsou arkáda bez kompromisů. Sporťáky a offroady po vozovce i mimo ní jezdí jak slimák v kondomu hozený do pánve vysmaženého oleje. Říkám to jen pro jistotu, abyste nečekali žádné Gran Turismo.
-
Když nad tím tak přemýšlím, auta se chovají asi tak, jak jsme zvyklí ze série GTA. Závody zase probíhají přibližně jako v sérii Burnout. The Crew je prostě směsice různých her.
-
Navrch však přidává, jak je u Ubi zvykem, spoustu vrstev. Velmi poutavý je otevřený herní svět. Nemusíte všude jezdit manuálně, budou existovat i rychlé přesuny, nicméně ve hře jsou vymodelované celé Spojené Státy Americké. Tedy alespoň tak se nám to snaží Ubi prezentovat.
-
Pravda je trochu jinde. Amerika je v The Crew opravdu velká, nicméně ve skutečnosti ji zvládnete přejet za nějaký padesát pět hodin, v herním světe se z Los Angeles do New Yorku po silnicích dostanete s nejrychlejším autem za přibližně devadesát minut.
-
Ale nemusíte vzít zavděk jen sporťákům a rovnému asfaltu, ale lze se vrhnout i do divočiny s offroad auty. Aby mi tenhle systém vysvětlil, vzal si producent hry do ruky table a spustil: „Cokoliv jde ve hře nastavit, lze udělat skrze tablet. Můžete se bavit s přáteli, lze si sestavit auto při cestě z práce, abyste ho měli k dispozici, až přijedete domů. A při jakýchkoliv nastaveních nemusíte mít ani zapnutou konzoli, vše se ukládá na servery uPlay, odkud se data poté stáhnou k vám".
-
Jak víme z traileru, bouráky se dají rozebrat do posledního šroubečku, nicméně v rámci dema jsme měli možnost si zvolit pouze karoserii, její barvu a různé samolepky, navíc pouze jen na dvou autech. Já si vybral Ford Mustang.
-
Změna mezi offroad a sporťákem se provádí právě jen změnou různých součástek, takže jsem si svého Mustanga nejprve zvednul a projížděl krajinou kolem Las Vegas, abych z něj pro příběhovou misi v Miami v garáži zase udělal silniční speciál.
-
Cílem autorů je: „Aby systém vylepšování aut připomínal komplexní RPG". Možností má být fakt mraky a za plnění úkolů budete získávat různé maličkosti. Jsem zvědav, jestli bude The Crew takové jezdící Borderlands.
-
Navíc budete najímat NPC. Autoři opět nechtěli zabíhat do detailů, ale máme si to prý představit tak, že jeden z nich třeba umí rychle opravovat auta.
-
Kupodivu nastavení auta nemá zase až tak velký vliv na jejich ovládání. Nechci tím říci, že se v ničem neliší, ale spíše naznačit, že i s normálním autem můžete vjet do divočiny a ono se dá celkem v pohodě ovládat. Jestli budete schopni vyhrát závod v terénu s normální vozem je asi jiná věc.
-
Ačkoliv se The Crew, jako spousta her z blízké budoucnosti, odehrává v persistentním online světě, dá se příběhová linka projet i čistě osamotě. Na druhou stranu, jakýkoliv úkol můžete splnit s kamarády.
-
Navíc i během kooperativních misí soupeříte o nejlepší skóre. Jako například v Miami, kde jsme museli vyřadit z provozu velkého teréňáka. Byl to společný úkol, ale přetahovali jsme se o body. Ten, kdo Hummeru ubral nejvíce zdraví, vyhrál. Naneštěstí jsem to nebyl já, úsměvné ovšem bylo, že první a třetí místo dělily pouhé čtyři body, když ten nejlepší jich měl přes jedenáct tisíc.
-
The Crew mi, zejména proti Need for Speed Rivals, připadalo dost prázdné. Když jsem se na to mého průvodce zeptal, odpověděl: „Svět bude naplněn stovkami událostí, které se všechny promítají do online žebříčků".
-
Nemohl jsem se nezeptat na oblíbený splitscreen, se kterým se ovšem prozatím nepočítá. Ani o příběhu nechtěli Ubi příliš mluvit, má být bohatý, ale více nám řeknou před vydáním. Když jsem trochu zatlačil, bylo mi naznačeno, že ve své podstatě půjde o to vyřadit z provozu konkurenční gang.
-
Vizuální zpracování mi vyloženě nevyrazilo oči z důlků, musím ovšem dodat, že některé části světa byly dost detailní, zatímco jiné vypadali jako pár krabic poskládaných vedle sebe. Takový pocit jsem měl konkrétně v Las Vegas. Mimochodem nejde o repliku města samotného, prý by se Ubi mohl dostat do sporů o duševní vlastnictví, ale určitě natrefíme na pár ikonických staveb.
-
Měl jsem trochu strach, aby The Crew nedopadlo jako Need for Speed: The Run. Po předváděčce nemohu říci, že bych byl úplně klidný, ale naštěstí se Ubi soustředí na ježdění a nehrnou se do quicktime mačkacích miniher.
-
The Crew vyjde začátkem roku 2014 pro PC, PS4 a Xbox One.
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3