The Callisto Protocol se prodává hůře, než si naivně maloval výrobce
+ známe vysoké náklady na vývoj.
Korejský Krafton měl opravdu moc velké oči, co se týče komerčních výsledků této prosincové sci-fi hororové akce, kterou tituloval AAAA nálepkou. Zvlášť když to je zbrusu nová značka a když se objevila v předplněném předvánočním období.
Analytici z Daishin Securities, Samsung Securities, Shinhan Securities, KIWOOM Securities, Korea Investment & Securities a Hyundai Motor Securities nyní odhadují, že se The Callisto Protocol neprodává tak dobře, jak se doufalo. Hodnota akcií výrobce v důsledku toho poslední dobou spadla, protože mu už trh nevěří.
Krafton si prý dopředu maloval, že se hry ke konci roku prodají 4 miliony až 5 milionu kusů.
Později ovšem byla předpověď snížena na celkové "pouhé" 2 miliony kusů (nikoli současný odbyt, jen výhled) - kam by se Callisto Protocol snad mohlo dopracovat časem, soudě dle dosavadní trajektorie odbytu hry, která asi není bůhvíjak úžasná.
Samozřejmě tomu nepomohly negativní recenze, stížnosti ohledně neoptimalizace PC verze či průměrné hodnocení na Metacritic jen okolo 70 procent (na Steamu má 61 procent pozitivních ohlasů). Někomu vadí i délka hry, když se dá dokončit za sedm až osm hodin, ale místo na trhu pro takové tituly určitě existuje.
Pro srovnání, Dead Space 2 se za úvodní týden svého času prodaly 2 miliony kusů, ale to nebyla ekonomická krize, inflace a hlavně nebylo tolik jiných her k dispozici co dnes.
Vývoj Callisto Protocol ve Striking Distance Studio měl dle fiskálních reportů činit 162 milionu dolarů, což není vůbec málo na singleplayerovku. Více zde.