Jako bonus k úterní recenzi přinášíme fotoseriál, který stravitelnou formou nabízí doplňující informace a názory, i vám názorně ukáže některé z taktických prvků či grafiku PC verze hry, která je na pultech domácích obchodů od tohoto pátku.
V mnoha prostředích ani nepoznáte, že se hra odehrává v šedesátých letech. Dobrá polovina misí je čisté sci-fi ve staromódních ohozech.
Zpracování dialogů kopíruje Mass Effect, i když jich není tolik. Dočkáte se i nějakých rozhodnutí, která nejsou tak černobílá z hlediska dobra / zla. Což vítám.
Mise v tomto XCOMu jsou pořádně obsáhlé. Hlavní mise vezmou klidně hodinu a půl. Vedlejší zaberou přibližně dvacet minut. Připočtete-li ještě množství dialogů a aktivit na základně, tak tuto hru za večer nedohrajete.
Při procházení základnou se skriptaři vyřádili. I když většina událostí jsou pouze statické dialogy, téměř pořád vidíte či slyšíte něco nového. Základna tak působí hezky živě a ne jen jako statická kulisa.
Výzkum a vývoj tu sice nemůžete ovlivňovat přímo. Přesto pravidelně nalézáte informace o tom, co vědci o mimozemšťanech zjistili. Oproti tahovému dílu tedy zásadní informace neschází.
Strom schopností připomíná Xcom: Enemy Unknown. Na každé úrovni získáte nové schopnosti. Někdy si musíte vybrat jednu ze dvou. Hlavní hrdina má levelů deset. Parťáci jen pět, takže jsou snáze nahraditelní.
Většina schopností nehýří originalitou. Ale důležité je, že všechny jsou použitelné a žádná nepůsobí jako jen přidaná do počtu. Rozhodně jsem neměl schopnost, kterou bych v těžších soubojích nevyužil.
Na misích se jen nestřílí. Ale sem tam naleznete i pár přeživších. A můžete trochu zklidnit a pokecat.
Pokud již k akci dojte. Můžete si kdykoliv dění zpomalit, takticky zhodnotit situaci a rozdat parťáků rozkazy. Proti takovýmto monstrům budete za chvíli klidu velmi vděčni.
V taktickém režimu můžete nejen zadávat rozkazy parťákům. Ale lze si i proskenovat okolí, čímž zjistíte informace o každém důležitém prvku na bojišti. Od detailů nepřátel až po vyznačené výbušné barely či munici.
Pokud jste hráli předchozí díly, nepřátelé pro vás nebudou ničím novým. Hra se hodně snaží držet předlohy. Takže běží-li na vás Muton, hned víte, že máte problém.
I výbava se inspirovala tahovým dílem série a většina zbraní vás asi nepřekvapí. Jen ty základní lidské zbraně šedesátých let jsou „nové“. A velmi rychle je nahradíte něčím ufounským.
Na mise si můžete brát jen dva parťáky, ale členů týmu máte více. Ty záložní můžete posílat plnit k tomu určené mise. Tím hlavně získají zkušenosti a nebudou zaostávat za ostatními. Pokud vám pak někdo na misi zemře, nevybíráte jen z bažantů.
A i pro vás jsou nějaké vedlejší mise připraveny. Hra tedy není přísně lineární. A mapa výběru mise je čas od času hezky posetá možnostmi. (ne všechny ikonky znamenají hratelnou misi).