Teror zaměstnanců v kancelářích Konami
Údajné praktiky jsou k neuvěření.
Japonský list Nikkei dnes vykreslil šílený obrázek o orwellovských pracovních podmínkách v japonském herním výrobci Konami. Mohou být jedním z vysvětlení, proč se rozešli ve zlém s Hideo Kojimou, tvůrcem série Metal Gear, ačkoli se neuvádí vyloženě přímá souvislost.
Zaměstnanci oddělení, kde vznikal MGS5 (předobjednat na Alza.cz), prý nemají na počítačích internet, aby se nerozptylovali, což je v době mobilů asi kontraproduktivní. Jejich emailové adresy jsou složeny z náhodné změti písmen i čísel a pravidelně obměňovány, aby se zabránilo přetahování od headhunterů, kteří tipují adresy dle jména.
Pauzy na oběd mají být přísně monitorovány (na způsob píchaček v našich fabrikách) a každý, kdo je přetáhne, je pak před kolegy zostuzen. Pohyb lidí po kancelářích sledují kamery ne kvůli bezpečnosti, nýbrž aby se hlídala efektivita práce a zabránilo nadbytečné socializaci či zdržování kolegů.
Teď přichází to nejhorší: vývojáři Konami, kteří zrovna nemají aktivní projekt, jsou prý převeleni na jiná povolání, jako je ochranka objektu, uklízeč ve firemním fitness centru nebo na pozice v příbuzné továrně, kde trpí depresemi. Tohle se nemá týkat jen nováčků, ale dokonce i producentů, kteří mají za sebou slavné hity.
Když jeden bývalý zaměstnanec Konami oznámil, že firmu opouští a sehnal práci jinde, tak se prý sledovalo, kdo ze stávajících zaměstnanců daný příspěvek olajkoval a pak za to dotyční byli potrestáni např. vyhazovem.
List Nikkei tvrdí, že tyhle drsné pořádky a zacházení se zaměstnanci pomalu jako s trestanci bylo zavedeno poté, co se z nízkonákladové mobilní hry Dragon Collection stal v roce 2010 nečekaný hit a Konami, opité z vysokých zisků, se přeorientovalo jiným směrem. Metal Gear Solid 5 prý k dubnu letošního roku stál 80 milionů dolarů. Konami zatím tyto zvěsti nijak nekomentovali, více na Kotaku či GamesIndustry.