TÉMA: Vylepšení Eurogameru za poslední měsíc
Shrnujeme všechny.
Nepřešlapujeme na místě. Vedle kontinuálních aktualizací pečlivě vybíranými materiály od rána do večera včetně víkendů, aktuálních recenzí nových pecek či vydání Dobrého rána v drtivé většině dnů bez výpadků (výjimečně odpoledne :) byl váš oblíbený herní web v posledních týdnech vylepšen o několik funkcí či vychytávek.
Nejsou nějak převratné ani zásadní, ale měly by být užitečné a předzvěstí větších změn v blízké budoucnosti (viz níže). Pro váš přehled stručně rekapitulujeme, co se na Eurogamer.cz za květen urodilo, abyste byli v obraze:
Rychlejší otevírání článků s Instant Articles
Ve spolupráci s Facebookem jsme implementovali nový systém, díky němuž se vám budou články na mobilu z FB načítat výrazně svižněji než dosud. Poznáte je podle toho, že u nich vpravo nahoře svítí ikonka blesku. Po kliknutí na link se už nebude zdlouhavě spouštět v novém okně webový prohlížeč jako dosud, nýbrž se text našeho článku otevře během zlomku vteřiny přímo z Facebooku (resp. v jeho aplikaci). S přehledným formátováním a s možností opět velmi svižného návratu zpět do novinkového feedu (už žádný multitasking mezi aplikacemi na mobilu). Přesně tak, jak to už pár měsíců funguje u nejprestižnějších světových médií, po jejichž bok jsme se tímto jako první český herní web zařadili. Ano, jsme si vědomi, že se připravíme o nějaké pageviews na samotném webu, ale pro stále rostoucí podíl čtenářů na mobilech to je takhle mnohem pohodlnější řešení, což byl náš cíl. Videoukázka:
Snazší přístup k souvisejícímu obsahu
Tohle jste určitě sami zaregistrovali: Dočtete nějaký článek a chtěli byste na dané téma zjistit více informací, ale jste příliš líní na to, abyste je manuálně hledali v hloubce webu, nebo neznáte klíčová slova. OK, není problém, související materiály pod textem vám to usnadní. Šikne se to zvlášť u nejpopulárnějších her, k nimž toho každý den nahazujeme spoustu a může vám něco snadno utéct. Důležité je, že tento obsah třídíme ručně, aby byl co nejužitečnější, nikoli nějakým robotem, jako se to běžně děje jinde coby součást designu a zpravidla se to tak neosvědčuje.
Nové čtenářské ankety
Začali jsme dělat pravidelné ankety. Jak se názorně vyzkoušelo u Battlefield 1 či DOOM s několika tisíci respodenty za úvodní den, podobná hlasování máte rádi, takže v nich hodláme pokračovat - i když počítáme s tím, že se do těchto anket (podobně jako do diskusí) všude zapojuje jen zlomek z celkového počtu čtenářů. Ptát se vás budeme každý týden na něco aktuálního, co zrovna hýbe celou herní scénou, a čas na projevení názoru bude vždy krátký.
Spolupráce s Grunex
Domácí progamingově-hardwarová agentura nám poskytla nabušenou značkovou sestavu od LYNX v hodnotě 30 tisíc korun pro testování nejnáročnějších PC her, takže pod recenzemi nově spatříte následující obrázek, který může sloužit i jako takové doporučení, na čem hrát.
Zrušení lokálního videopřehrávače EGTV
Sportovně jsme uznali, že nedokážeme konkurovat dominantnímu gigantovi YouTube, který se neustále rozvíjí a má díky Google za zády nekonečně možností, a přestali jsme pro videa či trailery používat lokální videopřehrávač EGTV. Veškerá videa tím pádem naleznete pouze vložená z YouTube, kam také mají všichni poskytovatelé připojení k internetu zajištěnou rychlou konektivitu a nebude tak docházet k občasnému zadrhávání streamu, jako se to dělo v minulosti zejména čtenářům na agregovaném O2 ADSL při routování na naše datové servery v Anglii.
Hledáme hardwarové redaktory
Pro zamýšlené rozšíření rubriky Hardware na Eurogameru pořádáme nábor nových redaktorů (externistů). V případě zájmu, prosíme, zašlete na redakce@eurogamer.cz základní informace o sobě, výčet praxe s referencemi, pár ukázkových článků (linků) a jestli jste časově flexibilní.
Nový design a redakční systém
Zatím o něm nesmíme příliš mluvit, ale už ho několik měsíců pilně připravujeme. Bude to minimálně pro nás větší změna než při předešlém redesignu v roce 2011, protože kompletně přejdeme na novou, opět vlastní platformu pro publikování veškerého obsahu. Ta dosavadní totiž narazila na své limity a nebylo snadné do ni přidávat některé potřebné prvky, které se vám budou určitě hodně zamlouvat, vč. jiného systému diskusí. Doufáme, že vše stihneme naostro spustit do podzimu, držte nám palce...