100+1 nedostatků Watch Dogs, proč nejsou nextgen zážitkem
V něčem je překonává i 12 let stará Mafia.
Na rozdíl od GTA 5, kterému bylo vloni ledacos prominuto nebo to zapadlo ve všeobecné euforii i z mnoha překvapení, to vyhypované Watch Dogs v uplynulém týdnu těžce schytává především od PCčkářů, kteří jsou zmlsaní, kritičtější a více píší do internetových diskusí své problémy. Jeden takový se proto rozhodl, že vytvoří rozsáhlou kompilaci chyb, na které narazil v PC verzi na maximální detaily.
Proč tedy Watch Dogs nejsou opravdovým nextgem zážitkem, jak se dopředu doufalo a jak nám výrobce tvrdil? Zde jsou některé důvody a vyjmenování vybraných nedostatků, kvůli kterým je obyčejné potulování se herním světem méně uvěřitelné, než se očekávalo, a nelze tedy považovat za první skutečný nextgen titul v otevřeném světě, nehledě na ten downgrade oproti E3 demu:
- Retardovaná umělá inteligence obyvatel
- Policisté vás nejsou ochotni pronásledovat na vodní hladině
- Ve hře není žádná rádiostanice, jen seznam skladem
- Střílení do vody nezanechává stopy na vodě
- Policie se vás nesnaží zatknout
- Auta nemají zpětné zrcátko
- Přejetí obyvatelé autem nezanechávají na autě krvavé šmouhy
- Ploché textury oken u budov
- Neoptimalizace grafiky pro AMD
- Generický příběh a klišé postavy
- Pouze jedna pozice na ukládání
- Hackování je většinu času zbytečné, obvykle je rychlejší kterákoli jiná varianta postupu
- Nedá se bojovat na blízko s obyvateli města
- Zbytečný systém morálky
- Ragdoll fyzika mrtvých těl jako v éře PS2
- Animace běhu převzatá z Assassins Creed
- "Všechno je tu propojené" kromě nefunkční služby uPlay
- Nelze střílet při řízení auta
- Převrátíte-li auto, jen z něj vypadnete
- Malý dohled do dálky, takže vlak nadzemky najednou vyjíždí z "ničeho"
- Maximální stupeň zalarmování policie přivede jen helikoptéru a pár aut
- Nelze střílet narychlo bez míření
- Souboj s finálním bossem probíhá jen stistknutím tlačítka X
- Ve hře se nedá skákat
- Ukazatel rychlosti v autech nefunguje
- Nelze v menu upravit akceleraci myši
- Když spadnete na nějaké auto, to okamžitě samo zastaví
- Civilisté vždy zemřou po jednom zásahu, nehledě na to, kam do nich míříte
- V každém autě vždy sedí jen jedna NPC postava, i v taxících
- Nikdo nikdy na zastávkách nevystupuje z nadzemky ani dovnitř
- Všechno se rozbíjí, jako by to bylo párátek
- Přejetí mapy z jedné strany na druhou trvá jen pět minut
- Příběh se dá dokončit za deset hodin
- Auta jsou zespodu jen obyčejná černá textura
- Průměrný dabing, kdy herci své role často přehrávají
- Chicago je v PS3 a X360 verzích městem duchů
- Kriminálníci mluví o svých zločinech po telefonu, i když je město prošpikované kamerami
- Vlak nadzemky v jednom místě projíždí koleje v úhlu 90 stupńů
- Když se ve skrýši gangu dosanete do přestřelky a obyvatelé zavolají policii, ta jen pomáhá gangu ve snaze vás zabít
- Chybí dynamické stíny od předních světel auta a rozbitá fyzika tlačící mrtvé tělo před sebou
- Žádné ragdoll efekty či interakce při zastřelení někoho v nadzemce
- Voda z hydrantu procházející skrz auto
- Okna budov odrážejí zapadající slunce, ale to už je přitom dávno schované za kopcem (není to v reálném čase, nýbrž předrenderované)
- Vylomené semafory se po přejetí ohýbají tam a zase zpátky
- Vaše odstavené vozidlo ze silnice zmizí, když objedete blok a vrátíte se zpět
- Auta občas propadnou ven z mapy
Jak víme, některé neduhy by měl opravit blížící se PC patch. Níže ještě zajímavé fanouškovské srovnání drobných detailů z české hry Mafia 1 z roku 2002, které jsou ve Watch Dogs kupodivu řešeny hůře:
Česká verze hry také prý místy obsahuje až přehnaně sprosté texty u prostitutek (thx Jan Fiala), údajně se nejedná o podvrh:
Otázka do diskuse: co kazí zážitek při hraní Watch Dogs vám a považujete je za nextgen hru nebo ne?