Skip to main content

100+1 nedostatků Watch Dogs, proč nejsou nextgen zážitkem

V něčem je překonává i 12 let stará Mafia.

Na rozdíl od GTA 5, kterému bylo vloni ledacos prominuto nebo to zapadlo ve všeobecné euforii i z mnoha překvapení, to vyhypované Watch Dogs v uplynulém týdnu těžce schytává především od PCčkářů, kteří jsou zmlsaní, kritičtější a více píší do internetových diskusí své problémy. Jeden takový se proto rozhodl, že vytvoří rozsáhlou kompilaci chyb, na které narazil v PC verzi na maximální detaily.

Watch on YouTube

Proč tedy Watch Dogs nejsou opravdovým nextgem zážitkem, jak se dopředu doufalo a jak nám výrobce tvrdil? Zde jsou některé důvody a vyjmenování vybraných nedostatků, kvůli kterým je obyčejné potulování se herním světem méně uvěřitelné, než se očekávalo, a nelze tedy považovat za první skutečný nextgen titul v otevřeném světě, nehledě na ten downgrade oproti E3 demu:

  • Retardovaná umělá inteligence obyvatel
  • Policisté vás nejsou ochotni pronásledovat na vodní hladině
  • Ve hře není žádná rádiostanice, jen seznam skladem
  • Střílení do vody nezanechává stopy na vodě
  • Policie se vás nesnaží zatknout
  • Auta nemají zpětné zrcátko
  • Přejetí obyvatelé autem nezanechávají na autě krvavé šmouhy
  • Ploché textury oken u budov
  • Neoptimalizace grafiky pro AMD
  • Generický příběh a klišé postavy
  • Pouze jedna pozice na ukládání
  • Hackování je většinu času zbytečné, obvykle je rychlejší kterákoli jiná varianta postupu
  • Nedá se bojovat na blízko s obyvateli města
  • Zbytečný systém morálky
  • Ragdoll fyzika mrtvých těl jako v éře PS2
  • Animace běhu převzatá z Assassins Creed
  • "Všechno je tu propojené" kromě nefunkční služby uPlay
  • Nelze střílet při řízení auta
  • Převrátíte-li auto, jen z něj vypadnete
  • Malý dohled do dálky, takže vlak nadzemky najednou vyjíždí z "ničeho"
  • Maximální stupeň zalarmování policie přivede jen helikoptéru a pár aut
  • Nelze střílet narychlo bez míření
  • Souboj s finálním bossem probíhá jen stistknutím tlačítka X
  • Ve hře se nedá skákat
  • Ukazatel rychlosti v autech nefunguje
  • Nelze v menu upravit akceleraci myši
  • Když spadnete na nějaké auto, to okamžitě samo zastaví
  • Civilisté vždy zemřou po jednom zásahu, nehledě na to, kam do nich míříte
  • V každém autě vždy sedí jen jedna NPC postava, i v taxících
  • Nikdo nikdy na zastávkách nevystupuje z nadzemky ani dovnitř
  • Všechno se rozbíjí, jako by to bylo párátek
  • Přejetí mapy z jedné strany na druhou trvá jen pět minut
  • Příběh se dá dokončit za deset hodin
  • Auta jsou zespodu jen obyčejná černá textura
  • Průměrný dabing, kdy herci své role často přehrávají
  • Chicago je v PS3 a X360 verzích městem duchů
  • Kriminálníci mluví o svých zločinech po telefonu, i když je město prošpikované kamerami
  • Vlak nadzemky v jednom místě projíždí koleje v úhlu 90 stupńů
  • Když se ve skrýši gangu dosanete do přestřelky a obyvatelé zavolají policii, ta jen pomáhá gangu ve snaze vás zabít
  • Chybí dynamické stíny od předních světel auta a rozbitá fyzika tlačící mrtvé tělo před sebou
  • Žádné ragdoll efekty či interakce při zastřelení někoho v nadzemce
  • Voda z hydrantu procházející skrz auto
  • Okna budov odrážejí zapadající slunce, ale to už je přitom dávno schované za kopcem (není to v reálném čase, nýbrž předrenderované)
  • Vylomené semafory se po přejetí ohýbají tam a zase zpátky
  • Vaše odstavené vozidlo ze silnice zmizí, když objedete blok a vrátíte se zpět
  • Auta občas propadnou ven z mapy

Jak víme, některé neduhy by měl opravit blížící se PC patch. Níže ještě zajímavé fanouškovské srovnání drobných detailů z české hry Mafia 1 z roku 2002, které jsou ve Watch Dogs kupodivu řešeny hůře:

Watch on YouTube

Česká verze hry také prý místy obsahuje až přehnaně sprosté texty u prostitutek (thx Jan Fiala), údajně se nejedná o podvrh:

Otázka do diskuse: co kazí zážitek při hraní Watch Dogs vám a považujete je za nextgen hru nebo ne?

Read this next