Skip to main content

Technologie Nvidia pomáhají všem nominovaným na Oscary za vizuální efekty

Již čtrnáctým rokem.

Společnost NVIDIA již desítky let posouvá hranice počítačové grafiky a umožňuje inovativním studiím i jejich neuvěřitelně talentovaným umělcům po celém světě vytvářet oceňované vizuální efekty ve filmech. Již čtrnáctý rok v řadě pomáhaly její technologie tvůrcům všech snímků nominovaných na Ceny Akademi za vizuální efekty. Výjimkou není ani nástup platformy NVIDIA RTX, která umožňuje filmařům přivádět své vize na stříbrné plátno ještě impozantněji a realističtěji.

Dystopické světy ožívají v epickém příběhu:

Duna režiséra Denise Villeneuva, vítězný snímek této kategorie, byla jedním z nejočekávanějších filmů uplynulého roku a zároveň ambiciozním pokusem znovu oživit dnes již klasické dílo spisovatele Franka Herberta. Působivé vizuální efekty, od létajících vesmírných lodí po obří písečné červy, vytvořilo oscarové studio DNEG. Podílelo se celkem na 28 sekvencích a téměř 1 200 trikových záběrech. Řada jejích autorů na filmu pracovala na dálku s pomocí virtuálních pracovních stanic poháněných technologií NVIDIA RTX.

DNEG bylo prvním studiem, které implementovalo virtuální GPU software NVIDIA v takto rozsáhlém měřítku. Nyní DNEG pokračuje ve svém průkopnickém úsilí s platformou NVIDIA Omniverse Enterprise, nástrojem umožňujícím spolupráci na komplexních projektech na dálku ve virtuálním prostoru a také realistické simulace probíhající v reálném čase.

"Každý film nebo seriál, na kterém pracujeme, se liší od těch předchozích. A technologie NVIDIA RTX s virtuálními GPU nám umožňují paměť i výkonnostní charakteristiky škálovat směrem nahoru nebo dolů podle potřeb našich umělců," řekl Daire Byrne, globální ředitel systémů ve společnosti DNEG.

Druhá nominace pro studio DNEG představoval nejnovější díl Jamese Bonda: Není čas zemřít. Jedná se o první bondovku, která získala nominaci na Oscara za vizuální efekty od filmu Moonraker z roku 1979. K vytvoření akčních scén, výbuchů a rozsáhlých lokací filmu dodalo studio více než 500 VFX záběrů.

Paralelní univerza a virtuální světy:

Digital Domain, trojnásobní držitelé Cen Akademie, získalo letos také dvě nominace na VFX Oscary za filmy Free Guy a Spider-Man: No Way Home.

Hráčům blízký snímek Free Guy, pojednávající o životě NPC v počítačové online hře, se pyšní téměř 350 trikovými záběry. Jde o pestrou škálu efektů od digitálních dvojníků po celá města vytvářená pomocí počítačové grafiky. Free Guy je také jedním z prvních celovečerních filmů, ve kterém byl použit nástroj společnosti Digital Domain pro výměnu tváří nazvaný Charlatan. Dokáže pomocí umělé inteligence kombinovat tvář herce s ručně vytvořeným digitálním modelem. Výsledkem je tvorba mnohem realističtějších digitálních dvojníků. Digital Domain také pomohla vytvořit vizuální podobu "Free City", herního prostředí, ve kterém se film odehrává.

Pro film jeden z nejvýdělečnějších filmů historie, Spider-Man: Bez domova, vytvořila společnost Digital Domain 2,5 čtverečních mil digitálního města New Yorku. Jde o jedno z největších prostředí, které kdy studio pomocí počítačové grafiky udělalo. Postava Doc Ocka, kterou si herec Alfred Molina poprvé zahrál před 18 lety ve filmu Spider-Man 2, zase využívala digitálního dvojníka.

Střet podivuhodných postav na velkém plátně: Pro poslední nominovaný snímek, Shang-Chi a Legenda o deseti prstencích, využila společnost Disney služeb kreativního studia Weta Digital.

Weta pracovala na 300 záběrech a VFX sekvencích, které zahrnovaly epickou bitvu s drakem, realistickou simulaci vody i samotné magické prsteny. Jednou z výzev pro Wetu bylo vytvořit impozantní sekvence s Velkým ochráncem, drakem bez křídel, a Obyvatelem temnoty, tvorem složeným ze 128 milionů polygonů. Studio k tomu využilo vlastní platformy pro realistické ztvárnění masivního měřítka i váhy každého tvora. Tým také vyvinul nový systém umělé inteligence, který pomáhal s rozhýbáním obličeje digitálního dvojníka Shang-Chiho otce a hlavního antagonisty Xu Wenwu.

Podpora tvůrců po celém světě: Uvedené projekty jsou jen špičkou ledovce snah společnosti NVIDIA usnadňovat práci tvůrcům digitálního obsahu po celém světě. Neomezují se však pouze na největší a nejvýznamnější zástupce oboru. Díky platformě NVIDIA Studio, která sdružuje nástroje a technologie pro notebooky a pracovní stanice, nabízí všem tvůrcům po celém světě možnost využít síly GPU z rodiny NVIDIA RTX ke zefektivní svých pracovních postupů a ušetření drahocenného času stráveného například vykreslováním složitých scén. Zařízení s tímto označením pak zaručují pečlivou volbu komponent pro kreativní činnosti, jakými jsou například střih videa nebo práce s 3D grafikou.

Read this next