Skip to main content

Technologie, která pohání Skyrim

Všechno bude mnohem uvěřitelnější.

Bethesda opět uvolnila trochu nových informací prostřednictvím Game Informeru a tentokrát se novinky točí kolem technologií, které pohánějí Skyrim. Jedná se především o zbrusu nový Creation Engine, díky kterému budou moci tvůrci jednoduše a plynule vykreslovat obrovské vyhlídky z hor.

Ve hře budou nově vrhána dynamická světla na všechny objekty, na rozdíl od Oblivionu, kdy byla použita jen v omezené míře. Zbrusu nová je i technologie na vytváření stromů. Dříve si Bethesda licencovala program SpeedTree, nyní si vytvořila vlastní platformu na veškerou zeleň a může tak tvořit cokoliv dle libosti. Stejně tak je od podlahy vytvořen i systém pro padání sněhu, který neustále skenuje všechny objekty a určuje kdy, kam a jak má která vločka spadnout.

Dalším velkým technologickým skokem má být umělá inteligence. Tu pohání Radiant AI, která byla už v Oblivionu, ale od té doby na ní vývojáři v Bethesdě pořádně zapracovali. Měl by přijít definitivní konec bezcílnému bloudění městem – každé NPC bude moci provádět mnohem více činností (v Oblivionu to bylo kolem šesti) a ve hře by mělo být také mnohem více osobností, stejně jako mnohem přesnější reakce na činy hráče.

O větší uvěřitelnost prostředí se nebude ale starat pouze engine a umělá inteligence, ale také animace postav. Ty Bethesda řeší pomocí enginu Havok Behavior, který Skyrimu zajistí širokou plejádu plynulých animací i s drobnými přechodu mezi různými stavy a lehkými nuancemi. Právě díky Havok Behavior se zrušil starý dialogový systém, kdy se kamera přiblížila na obličej NPC a probíhal statický hovor. Nyní si s vámi budou NPC povídat i během různých činností a třeba se na vás ani nemusejí podívat – barman si bude uklízet barový pult a pak si půjde sednout na stoličku, dřevorubec bude při rozhovoru sekat dříví a podobně. Nový systém animací má být použit i na draky, kteří nebudou skriptovaní a mají vypadat uvěřitelně a hrozivě i když budou mluvit nebo řvát.

Read this next