Skip to main content

Je Dragon Age 2 hezčí na X360 či PS3?

Rozbor technologie dema včetně obrázků.

I když plná verze Dragon Age 2 doslova čeká za dveřmi, není od věci podívat se na technologii demoverze. Jakkoliv se demo může od finální verze lišit, přece jenom technologicky bývá plná hra často velmi podobná demu.

Kolegové z Digital Foundry se na demo Dragon Age 2 podívali pod lupou a zjistili například, že Xbox 360 verze běží s 2x multi sampling anti-aliasingem, zatímco PlayStation 3 verze používá pouze MLAA. Díky tomu lze v některých momentech zpozorovat hladší hrany a rohy na Xbox 360 verzi, i když rozdíl není nijak markantní.

Stíny mají nízké rozlišení na obou konzolích a na Xboxu 360 vypadají při přiblížení obzvlástě hrubě. Na PlayStation 3 naopak některé objekty stíny vůbec nemají, například vlasy hrdiny a obecné stínování objektů je na PlayStation 3 méně konzistentní, než na Xboxu 360.

Na těchto dvou obrázcích můžete porovnat efekty vyhlazování hran - 2x MSAA na Xboxu 360 versus MLAA na PlayStation 3:

Na obou konzolích běží Dragon Age 2 v nativním 720p rozlišení. Framerate se pak zdá být vyšší na PlayStation 3 verzi, ovšem přeskakováním mezi obnovovacími frekvencemi trpí obě verze. Obecně se dá říct, že i se zapnutou vertikální synchronizací má demo na Xboxu 360 hladší vizuály, i když je rozdíl mezi oběma verzemi skutečně malý.

Porovnání stínů, především u vlasů a oblečení:

Porovnání efektu hloubky pole, kdy jsou ve verzi pro Xbox 360 postavy zahaleny v jakémsi černém oparu:

Na závěr se můžete podívat na video, ve kterém se porovnává framerate jak při filmečcích, tak při samotné hratelnosti:

Zde vidíme, že framerate není ani zdaleka konzistentní a neustále poskakuje nahoru a dolů.

Read this next