Technikálie Atomic Heart a kritika za nekonkrétní postoj k válce na Ukrajině
Ruské studio se ozvalo - a ne úplně šťastně.
Tvůrci únorové pecky Atomic Heart se na Twitteru podělili o pár technických záležitostí.
Způsob chodu hry se bude lišit dle toho, kde se zrovna nacházíte. V méně náročných dungeonech to má být zaručených 60 snímků za vteřinu s 4K rozlišením.
Oproti tomu venku, v otevřeném světě, který je na výpočty složitější, vše pojede v dynamickém rozlišení, které se přizpůsobí aktuální situaci. Většinu času však prý máme počítat i zde s 4K a 60fps.
Ruské studio Mundfish se jinak rozhodlo vstoupit na tenký led a vyslyšet volání mnoha fanoušků o to, jaký postoj zaujímají k válce na Ukrajině - jakkoli papírově sídlí na Kypru.
"Chceme vás ujistit, že jsme vývojářské studio s globálním týmem roztroušeným po celém světě, snažícím se o inovativní herní zážitek. Bezesporu jsme mírumilovnou organizací, která nesouhlasí s násilím proti lidem. Nebudeme tedy tolerovat ani spamery s urážlivými příspěvky, zprávami, výhrůžkami či diskriminací".
Jenže spoustě uživatelů Twitteru se na tomto nezamlouvalo, že to nebylo dostatečně konkrétní, resp. jim to nestačilo. Tedy že moskevské studio odmítlo na plnou pusu říct, že neschvaluje válku na Ukrajině, což si zřejmě nemůže vzhledem k sídlu dovolit (?).
Například ukrajinský tvůrce Sergey Mohov z finského studia Remedy veřejně nařkl Mundfish, proč tedy nejmenují, o čem to přesně mluví. O násilí proti jakým lidem? A také se mu nelíbilo, že nezazněla odpověď na otázky, jestli autoři Atomic Heart vzali nějaké peníze od ruské vlády, například dotace či státní podporu.
Jde samozřejmě i nejen o původ studia, nýbrž také o zasazení titulu, kde hrajete agenta KGB v Sovětském svazu budoucnosti, v alternativní realitě, kdy porazil nacistické Německo. Podle hlasitého zaměstnance Remedy tedy nelze hrát na nepolitickou kartu, když je příběhové pozadí hry právě takovéto.