Skip to main content

Technický rozbor PC verze Kingdom Come

Extrémně náročná, oslňující efekty.

Dříve byl takovým nepsaným benchmarkem vašeho stroje Crysis, nyní ho vystřídalo Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) na shodném CryEngine. Kolegové z Digital Foundry se dnes mrknuli i na technický stav PC verze, která je dle nich výrazně lepší než konzolovky, co v tomto směru dopadly neslavně.

Watch on YouTube

Nahrávací časy na PC jsou jen otázkou pár vteřin ani jsme nepostřehli viditelné doskakování detailů v dálce. Oproti PS4/X1 verzím, které jsou dle tvůrců jen na střední kvalitu grafiky, přináší počítačová verze mnohem lepší efekty - volumetrická mlha, hezčí nasvícení, stínování, kvalitnější textury či realističtější louže a bahno na cestách.

Hlavní programátor z Warhorse sdělil Digital Foundry, že "Ultra High" nastavení je spíš určeno pro budoucí PC sestavy. I s grafikou GeForce 1080Ti nelze dosáhnout stabilních/zamčených 60fps na tak vysoké detaily. Kvůli stínování se hra paradoxně více škube v temných interiérech než venku.

Kingdom Come dle testu šlape obvykle tak o 10fps lépe na RX500 než na Nvidii, avšak pro zaručených 60fps bylo potřeba snížit detaily na střední úroveň (v 1080p). Hra jinak vedle nadupané grafické karty vyžaduje i silný procesor (zejména k AMD) kvůli způsobu fungování CryEngine 3, Digital Foundry ji proto považují za "extrémně náročnou".

Celkově však PC verzi českého RPG spíš chválí, protože je s otestovaným průměrným framerate na 1080Ti okolo 60fps (v úvodu hry, později se může snížit) mnohem plynulejší než na konzolích, kde bývá problém dosáhnout byť jen 30fps.

Read this next