Skip to main content

TECHNICKÝ ROZBOR problémové PC konverze Dead Rising 3

I s obrazovým a video srovnáním s X1.

Ledacos naznačily už páteční recenze a nyní to vyplavalo naplno na povrch: nově vydaná PC konverze původně xboxové exkluzivity Dead Rising 3 není moc dobře odvedenou prací, podobně jako u minulého dílu, ačkoli se o ni tentokrát postaralo přímo studio Capcomu ve Vancouveru.

Testování redaktory Eurogameru probíhalo primárně na sestavě Intel Core i5 3570k nataktované na 4.5GHz s grafickou kartou Nvidia GeForce GTX 780, ale na obou počítačích bohužel docházelo k častému padání hry, někdy po 10-15 minutách, jindy dříve, což prakticky znemožňovalo dostat se dál. Soudě dle diskusí na internetu nejsme sami.

Na první pohled přitom Dead Rising 3 PC působil prima: bohaté možnosti nastavení grafiky a detailů, avšak to trvalo jen do doby, než jsme zjistili, že nejvyšší možné nastavení se vlastně pouze vyrovnává grafice loňské Xbox One verze. Grafika tedy s 4x anisotropickým filtrováním vypadá báječně, přesto nelze nezmínit určité zklamání. Nehledě na limitovan0 nastavení proporcí pro méně rozšířené velikosti monitorů a omezený antialiasing, což souvisí s DirectX 11 rendererem.

Videosrovnání PC verze na nejvyšší detaily v 1080p vedle Xbox One verze v 720p.Watch on YouTube

Určité rozdíly oproti X1 verzi na PC přeci jen jsou: nastavení efektu depth of field i stínování jsou potlačeny, pokud si zvolíte vyšší rozlišení.

PC High Detail
Xbox One
PC Low Detail
Srovnání tváře hrdiny.
PC High Detail
Xbox One
PC Low Detail
Rozdíly v depth of field, kdy je na nízké detaily část scény úplně odstraněna
PC High Detail
Xbox One
PC Low Detail
Identické textury a stíny.
PC High Detail
Xbox One
PC Low Detail
Odhalení rozdílu ve stínování na nižší detaily.
PC High Detail
Xbox One
PC Low Detail
Opět dramatický pokles detailů na nižší kvalitu.

Vážnější problémy při hraní PC verze nastávají při pohybu po městě, kdy viditelně doskakují textury a modely. Některé objekty si zachovávají nízké rozlišení, přestože jste u nich přitom už velmi blízko, což je podobné jako v X1 verzi, ale trochu tomu pomáhá instalace na SSD disk.

Jiný zádrhel představují nahrávací časy při návratu z menu nebo po smrti: trvají minutu a patnáct vteřin, podobně dlouho jako na X1. Podezřelé je, že po úvodní polovinu tohoto čekání si hra vůbec nehrábne na disk. Někdy je dokonce rychlejší vypnout hru a zapnout ji znovu, než to provést přes hlavní menu.

Po snížení kvality grafiky na nejnižší úroveň vykouzlí o dost ošklivější podívanou, což se týká geometrie levelů, textur i postav. Kupodivu nastavení LOD, tedy úrovně detailů, nebo efektů typu ambient occlusion, citelně větší výkon hry nezařídí, což je u takového herního žánru v otevřeném světě překvapivé.

Porovnání běhu v 1080p, 900p a 720p.Watch on YouTube

K opravdu závažným potížím dochází, když přijde řeč na plynulost hry, která sužovala už původní X1 verzi, která nedokázala zachovat ani stabilních 30fps. Na PC při běhu na maximální nastavení v 1080p jsme v běžných oblastech naměřili průměrných 52 snímků za vteřinu, zatímco při snížení na 900p to bylo jen 58fps. Terve další snížení na 720p zařídilo téměr provoz hry v téměř konstantních 60fps bez tolika zadrhávání.

Zvláštní je i to, že cutscény v Dead Rising 3 jsou náročnější než samotné hraní. Je to tím, že jsou mnohem detailnější než zbytek hry, ale nenapadá nás, proč tak zbytečně moc ždímou systém.

PC High Detail
Xbox One
Typická pouliční scéna.
PC High Detail
Xbox One
Vyšší rozlišení na PC se podepisuje na některých detailech.
PC High Detail
PC Low Detail
Nízké detaily grafiku takhle masivně zhorší.
PC High Detail
PC Low Detail
Mějte na vědomí, že největší vliv na výkon hry má snížení detailů a rozlišení

Když jsme začali zkoumat, proč ani na tak výkonné mašině neběží hra lépe, zjistili jsme, že využití procesoru bylo mezi 70-80 procenty při běžném hraní a až na 100 procentech v občasné špičce. Běh Dead Rising 3 na PC mnohem více závisí na grafické kartě než na procesoru, protože ta po většinu času pracovala na plné obrátky a teplota zůstala na 80 stupních. Při snížení rozlišení na 900p klesla vytíženost grafického čipu na 90 procent a v 720p na 75 procent. Přesto se jedná o hru, která ždíme systém mnohem více než kterákoli jiná z poslední doby. A ani nejrychlejší GPU na trhu nedokáže zajistit běh v 60fps v 1080p.

Závěr

O použitém Forge enginu se toho moc neví, ale zdá se, že nevyužívá PC hardware tak efektivně, jak by správně měl. Je zázrakem, že na X1 vůbec Dead Rising 3 běžel, když ani mnohem výkonnější PC nedokáže dosáhnout 1080p60fps. Je tedy zklamáním, že za ten skoro rok času nepřišli tvůrci s nějakými dodatečnými funkcemi oproti konzolové verzi a že ji na PC lépe neoptimalizovali. A to nemluvíme o častém padání, které naznačuje nedostatečné testování. Pokud tedy máte doma dělo a nevadí vám hraní v defaultně zamčených 30fps, můžete dostat fajn zážitek, ale pokud za své investice do velmi výkonného PC hardwaru chcete získat 60 snímků za vteřinu při nejvyšší kvalitě, raději se této hře vyhněte.

Read this next