Technický rozbor singlu Metal Gear Survive
Jak běží bez Kojimy? + nahrávky.
V těchto dnech probíhající veřejný betatest Metal Gear Survive (Alza.cz) se sice "těší" částečné ignoraci kvůli "zlým" Konami, ale vizuálně se rozhodně nemá za co stydět, spíš naopak, kvůli využití zjevně stejného Fox enginu jako Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Kolegové z Digital Foundry se proto koukli, jak si bez Hideo Kojimy a spol. poradili s optimalizací a technickou stránkou:
V natočené části kampaně z novinářské prezentace, která se liší od bety, v rozlehlém otevřeném prostředí pobíjíte divoká zvířata, snažíte se ukojit svůj hlad i žízeň, léčíte rány nalezenými zásobami, vyrábíte vlastní předměty a budujete základnu či ploty, aby na vás nemohli dotěrní zombíci.
Stejně jako u MGS5 je zde cílem ambiciozních 60fps, leč ani PS4 Pro je nezvládá udržet kvůli náročnosti zvířeného prachu či efektů ohně. Proto se doporučuje hrát spíš v 1080p než v rozlišení 4K (2560x1440), kde už dochází k propadům. Jestli si s nimi poradí výkonnější Xbox One X, zjistíme už brzy.
Zátěží pro engine je také kooperace, když se na scéně musí vykreslovat více typů zbraní, když potkáte početné hordy zombíků či používáte různé variace mechů. Ocenit se musí ale hladký chod všeho, bez jakýchkoli nahrávacích obrazovek, což je hlavně pozůstatek dobře odvedené práce Kojimova týmu v minulosti.
Zde ještě dlouhé nahrávky z aktuální bety od předních médií, včetně detailního editoru postav či převzatého rozhraní z MGS5, byť gadgetů se tu zdá být méně: