Technický rozbor Horizon Zero Dawn v 60fps na PS5
Co se zlepšilo a co ne?
Pokračování Forbidden West si letos nezahrajeme, vykompenzovat to však může zopakování si prvního dílu Horizon na PlayStation 5.
Patch, který na současné generaci konzole umožní chod v 60fps, prozkoumali kolegové z Digital Foundry.
Hra šlape na PS5 přes režim zpětné kompatibility, framerate byl odemčen (resp. zamčen) na šedesát snímků za vteřinu a nedochází prakticky k žádným propadům.
Fajn je, že nyní byly konečně vyřešeny zádrhely se streamováním prostředí, tzn. doskakující textury a geometrie, kterými trpěly verze na PS4.
Naopak některé neduhy v cutscénách ale byly přechodem na 60fps ještě zvýrazněny. Pro renderování ve 4K hra používá stejnou metodu checkerboardu jako na PS4 Pro.
Načítání Horizon: Zero Dawn na PS5 se téměř dvojnásobně zrychlilo oproti PS4 Pro, z 59 vteřin na 31 vteřin, ale na PC s 3.5 GB/S NVME samozřejmě nemá, tam to je pouhých 15 vteřin.