Technický rozbor Ghost of Tsushima na PS5
Co se zlepšilo a co se nezměnilo?
Pro dnes vycházející datadisk a PS5 port akční adventury of Sucker Punch tu včera byla Bergyho recenze. Ale co takhle se hlouběji zaměřit na technickou stránku věci Directors Cut?
Kolegové z Digital Foundry přesně to učinili a jejich ortel zní, že upgrade na PlayStation 5 stojí za to, zároveň ovšem nejde o něco zásadního, co by změnilo pravidla hry.
Co byly předtím na PS4 pouze předrenderované filmečky, to nyní na PS5 běží v reálném čase renderované konzolí, což umožnilo synchronizaci úst postav s japonským dabingem, což je prý jedna z největších vychytávek. Cutscény však šlapou jen ve 30fps, což je trochu downgrade, protože předtím to bylo přes zpětnou kompatibilitu (u původní PS4 verze) na PS5 vždy v 60fps.
Další pohled pod kapotu hry přinesl ElAnalistaDeBits. Doporučuje použití Resolution módu na PS5, protože framerate většinu času zůstane na 60fps díky technice pro rekonstrukci rozlišení.
Nativní verze na PS5 přináší postprocessing efekty jako více částic, hezčí kouř, některé stíny, například stromů či jejich textury. Ale rozlišení stínů ani dohled do dálky zvýšen nebyl, což platí bohužel i pro odrazy a anisotropní filtrování.
S čím si aspoň dali autoři práci, je vegetace, zejména tráva, která je nyní větší a lépe se na ní odráží světlo. Nahrávací obrazovky na PS5 téměř vymizely, nikdy už nečekáte déle než dvě vteřiny pro zahájení hry či rychlé cestování.