Technický rozbor dema Resident Evil Village na konzolích
Proč nebrat Xbox Series S?
Kolegové z Digital Foundry proklepli o víkendu vypuštěné finální demo brzkého survival hororu od Capcomu - jak z něj odstranit časový limit?.
Optimalizace se sice od plné hry v pátek může v ledasčem lišit, ale i tak mohou být čekatelé na Resident Evil Village s technickou stránkou věci spokojeni.
Framerate s raytracingem je odemčený a cílí 60 snímků za vteřinu, což se oběma konzolím, čili Xbox Series X i PlayStation 5, po většinu času úspěšně daří (i s raytracingem, který je aktivní automaticky).
Z konzolí hra nejlépe jede na Xbox Series X, který dosáhl asi o deset procent vyššího výkonu ve vypjatých scénách s nejvíce výpočty.
Co se naopak nedoporučuje, to je zkoušet manuálně zapínat raytracing na slabším Xbox Series S, protože dopad na chod hry je výrazný (propad na 40fps). Více tady:
Další pěkné videosrovnání toho samého připravil ElAnalistaDeBits. Rozlišení je na PS5 a XSX identické (platí i pro kvalitu stínů, textury a anisotropní filtrování), čili 2160p. Prý není není potřeba používat trik RE Engine s metodou podobnou checkerboardu, rozlišení prý pod to nikdy nespadne, zatímco na Xbox Series S je pouze 1440p.
I tady se líbila více Xbox Series X verze než ta pro PS5, jednak protože v ní dochází k méně propadům plynulosti, i kvůli teplejším barvám ve městě.
Kvalita raytracingu v globální iluminaci a odrazech je na obou konzolích identická, zatímco načítací časy jsou na PS5 kratší, zhruba o tři vteřiny.