Tech-demo next-gen animačního systému UbiSoftu
Pro fyzikálně založené pohyby postav.
Na konferenci SIGGRAPH Asia 2019 koncem loňského roku měli přednášku výzkumníci z UbiSoft Montreal.
V tech-demu tam předvedli DReCon, nový animační systém určený do her pro příští generaci konzolí. Čili je klidně možné, že ho teoreticky může využívat třeba příští díl Assassins Creed, který by to potřeboval jako sůl.
Je to celé o postupném strojovém učení fyzikálně založených animací dle pokynů z hráčova gamepadu pro realističtější reakce vašeho hrdiny na změny směru, speciální pohyby či interakce s prostředím.
To pak zařídí dosud ne úplně běžné situace, jako třeba zakopnutí, škobrtnutí, nezvyklé pády či drobné ztráty rovnováhy. Ani to nemá být výpočetně náročné na hardware, na rozdíl od některých jiných řešení fyziky.
Podrobnosti pro vývojáře zde.