Team Bondi dluží zaměstnancům milion
Tvůrci L.A. Noire nezaplatili ani snímání obličejů.
Líbí se vám, jak vypadají obličeje ve hře L.A. Noire? Nejste sami. Technologie, kterou vymyslela společnost Depth Analysis, a která se nazývá MotionScan, by mohla být revolucí ve hrách. Zajímavé ale je, že Team Bondi, vývojářská společnost, která tuto technologii použila ve hře L.A. Noire, za ní nebyla schopna zaplatit. Tedy, alespoň za nějakou část, protože Depth Analysis stále dluží kolem 150 tisíc dolarů.
Team Bondi šel před pár dny do bankrotu a likvidátor má teď za úkol rozprodat veškerý majetek studia, aby mohl zaplatit alespoň část závazků. A mezi těmi závazky jsou i platy zaměstnanců, včetně bonusů. Zajímavé je, že mezi těmi, kterým Team Bondi dluží, jsou i vysocí manažeři společnosti, kteří firmu do poslední chvíle bránili.
Samotný šéf studia Brendan McNamara, který byl svými zaměstnanci obviňován z toho, že po nich požadoval velké přesčasy, jež jim pak nezaplatil, nedostal celkem 102 495 australských dolarů. Podobně je na tom David Heironymus, gameplay lead, který McNamaru veřejně hodně bránil. Ten stále nedostal zaplaceno 43 652 dolarů. Charles Lefebvre, který veřejně napsal, že popisy vydírání zaměstnanců jsou dost přestřelené, je dlužný 19 120 dolarů.
Celkem dělá dluh na platy a bonusy zaměstnanců 1 425 156 australských dolarů a teprve se uvidí, zda se jim peníze vrátí. To vyjde najevo až podle toho, jak se likvidátorovi podaří prodat majetek vývojářského studia.
Team Bondi pracovali na L.A. Noire dlouhých sedm let. Po vydání získala hra výborné kritické ohlasy a stala se nejprodávanější novou hrou. V USA byla na prvním místě prodejního žebříčku dva měsíce v kuse.