Skip to main content

Těchto 9 her cílí na startovní okno PS5, říká šéf celosvětových studií Hermen Hulst

+ jak to bude s uspokojením poptávky?

Čtvrteční PS5 akce nás všechny nadmíru uspokojila a potěšila. Jediné, co snad chybělo, bylo konkrétnější stanovení termínů jednotlivých ukázaných her.

Sony tam oficiálně uvedla data vydání jen u dvou her: Spider-Man Miles Morales na letošní Vánoce a že hříčka Astro's Playroom bude předinstalována na každé konzoli, aby ve čtyřech světech předvedla nové schopnosti ovladače DualSense.

Watch on YouTube

Nyní Hermen Hulst, šéf celosvětových studií Sony na Twitteru napsal, že mají největší předvedený lineup her mířící na start nové platformy. Vlastně tím částečně zopakoval, co prohlásil jeho kolega včera.

Hulst odkazoval na stručný přehled na PS Blogu, ke se též uvádí, že to byl největší first-party seznam her, co kdy PlayStation měla pro start nové konzole.

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla)
  • Marvel's Spider-Man: Miles Morales (Insomniac)
  • Ratchet and Clank: Rift Apart (Insomniac)
  • Demon's Souls remake (Japan Studio a Bluepoint)
  • Gran Turismo 7 (Polyphony Digital)
  • Sackboy A Big Adventure (Sumo Digital)
  • Returnal (Housemarque)
  • Destruction All Stars (Lucid Games)
  • Astro's Playroom (Japan Studio)

Otázkou samozřejmě je, jaké období se tím startovním oknem PlayStation 5 nazývá. Většinou se tím, aspoň v minulosti, myslelo: listopadová premiéra až třeba březen následujícího roku, kdy končí fiskál Sony.

U některých PS5 exkluzivit si takové podzimní až jarní datum dovedeme lehce představit, například u Gran Turismo 7 (zpočátku třeba za cenu méně obsahu?), u Sackboy (vzhledem k relativní jednoduchosti plošinovkového konceptu) či u Destruction All Stars (na nich se pracuje již 18 měsíců).

Oproti tomu u jiných titulů, jako je Horizon Forbidden West, asi málokdo doufá ve stihnutí příštího jara. Pokud by se to povedlo a nedošlo ke skluzu, byl by to zázrak. Stejně tak Insomniac, když budou vytíženi se Spider-manem, asi nebudou mít tolik času věnovat se ještě paralelně ambicióznímu návratu Ratchet and Clank.

CEO Jim Ryan k tomu pro BBC dodal, že chtěli předvést AAA hry pro ilustraci výkonu konzole. Máme to prý brát jen jako takový začátek, protože momentálně vzniká mnohem více her, které zatím nebyly ohlášeny.

Co se týče dostatku kusů konzole pro start, pro CNET vysvětlil: "Budeme u obchodníků sledovat, jaký je zájem o předobjednávky PS5, ačkoli ještě není známa cena. Ze sběru těchto dat pak vyhodnotíme, jaké zásoby budou potřeba pro den D, s čímž máme bohaté zkušenosti. V tomto odhadu nejsme úplně perfektní, ale ani špatní, a pak to zohledníme ve výrobním procesu. Začíná pro nás v tomto ohledu spousta práce."

Read this next