Takto vzniká realistická 3D scéna od úvodních 2D skic
Řadu kroků dokáží akcelerovat GPU NVIDIA RTX.
Pracovní postupy při tvorbě 3D grafiky jsou extrémně náročné na vykreslovací kapacitu. Se starším hardware tak mohou tvůrci trávit dlouhé hodiny renderováním scén, místo aby na nich aktivně pracovali. Tento týden výhody své GeForce RTX 3090 představí Pablo Muñoz Gómez.
Gómez začíná svou cestu ve 2D aplikaci Krita předběžnou skicou mýtické lesní bytosti. Cílem je nastínit, jak složitá bude výsledná 3D scéna bude potřeba, a vytvořit také barevnou referenci pro paletu používanou ve finálním díle.
Poté se Gómez přesune do programu Zbrush, kde pomocí vlastních štětců vytvoří hrubé modely postavy, skal a rostlin. Je to první z mnoha kroků přechodu od 2D ke 3D grafice.
Dalším krokem je Adobe Substance 3D Painter pro aplikování barev a materiálů přímo na 3D modely. Zde se projevují výhody akcelerace pomocí NVIDIA RTX. Technologie NVIDIA Iray ve viewportu umožňuje Gómezovi upravovat scénu v reálném čase a také používat ray tracovaný baking pro vyšší rychlost renderingu. Uplatní se při tomu GPU GeForce RTX 3090.
"Od té doby, co jsem přešel na GeForce RTX 3090, mohu jednoduše strávit více času v 'tvůrčích fázích' a testováním různých vylepšení svých konceptů, protože nemusím čekat na render nebo se starat o optimalizaci scény, abych ji viděl v reálném čase."
Realistickou trávu zajistí Substance 3D Sampler pomocí vhodné položky z knihovny Substance 3D. Z ní lze snadnou úpravou několika posuvníků vytvořit fotorealistický materiál. I zde se uplatní síla RTX pro aplikaci některých efektů v reálném čase. A využít ji lze i v dalším nástroji, Marmoset 4, kde lze po zapnutí denoiseru akcelerovaného pomocí GPU využívat ray tracing v reálném čase a plynulé zobrazení ve viewportu.
Celý blog s více informacemi, výslednou scénou i několika tutoriály najdete zde.