Takže je to jinak, Xbox One S nezvýší výkon ve hrách
Jen u některých hezčí obloha.
Zdá se, že lidé okolo Microsoftu nějak zapomněli sladit noty před E3. Jinak by každý neříkal novinářům něco jiného. Na včerejší výrok šéfa tvůrců Gears of War 4 tedy rychle zapomeňte.
"V Xbox One S jsme odemkli o trochu více výkonu vývojářům, aby mohli použít HDR (High Dynamic Range). To je vše. Jinak je v útrobách Xbox One S naprosto shodná architektura jako v dosud existujícím modelu konzole," řekl Eurogameru na E3 prezentaci Albert Penello, šéf plánování Xboxu.
Žádný výkon navíc ve hrách, který avizoval včera Rod Fergusson, se tedy konat nebude. Za to se prý může zaručit. To, co zpřístupnili tvůrcům, je tak marginální, že vůbec nemá smysl o tom mluvit. Ani není pravda, že by snad přetaktovali GPU a CPU, jak se spekulovalo.
Přizvukuje mu xboxový šéf Phil Spencer, kterého jsme na E3 vyzpovídali v jiném rozhovoru, co brzy publikujeme: "Xbox One S je navržen tak, aby hry byly identické co na původní konzoli. Na samotném hraní se tedy nic nezmění."
Udělali pouze některé drobné úpravy uvnitř bedny, kde pro Xbox One S inovovali některé komponenty: například zbožím od jiného dodavatele či řetězce, případně kvůli nižším výrobním nákladům. Není prý vyloučeno, že třeba jiná mechanika Blu-Ray způsobí malinko odlišný výkon ve hrách, ale bude to tak zanedbatelné, že to většina lidí nezaregistruje.
Čeho si ovšem všimnout může, je to, že vybrané hry budou pouze na Sku podporovat funkci HDR, díky čemuž mohou mít ve finále o něco hezčí grafiku - zatím to je oficiálně potvrzeno u Forza Horizon 3, Gears of War 4 a Scalebound. U závodů z Austrálie to má být nejvíce patrné na obloze, která bude dramatičtější a realističtější než na starém X1. Také budou větší kontrasty mezi světlem a temnotou, aby vizuál byl hlubší.