Hry neprodává rozlišení, nýbrž zážitek, razí UbiSoft
A proč také Bloodborne zůstane u 30fps?
Málokdy se vývojáři napříč mnoha různými studii na nějakém tématu takto shodují a notují si. Týká se to kauzy, kterou odstartoval UbiSoft vyjádřením o Assassins Creed Unity (info), jelikož mu jde hlavně o filmový zážitek.
I únorová PS4 exkluzivita Bloodborne pravděpodobně poběží v 30 snímcích za vteřinu. Řekl to dnes producent Masaaki Yamagiw pro sajtu PlayStationLifeStyle:
"Zjistili jsme, že 30fps je nejlepší snímkování pro hraní akčních her. Cílíme na 30fps od úplného začátku, nikoli na 60fps, protože se nejedná o first-person střílečku." Aktualizace: Později ještě hasil požár na Twiteru slovy, že 1080p/30fps zvolili kvůli designu Bloodborne, ale že tímto neřekl, že by šlo o nejlepší volbu pro úplně všechny akční hry.
Sebevědomí UbiSoftu samozřejmě tato podpora od kolegů ze všech stran posílila a dnes se vrátil k tomu, proč Far Cry 4 nepošlape v 1080p ani na PS4, aby nebyl rozdíl mezi konzolovými verzemi, který se v minulosti hodně medializoval. Za taková slova musí být Microsoft vděčný, že se časem možná smaže jeden ze záporů Xbox One, ačkoli už tím dost utrpěl při startu.
Podle kreativního ředitele Far Cry 4 je upřednostňování technologie nad hratelností špatným znamením pro celou branži: "Hry neprodává to, v jakém běží rozlišení, nýbrž to, jaký nabízejí zážitek," domnívá se Alex Hutchinson. Doba, kdy si lidé kupovali hry podle jejich grafiky, prý skončila minulou konzolovou generaci. Rozhodující má být u komerčního úspěchu to, jestli poskytnete skvělý zážitek nebo sociální zážitek, to má být klíčovým důvodem, co dělí např. odbyt Call of Duty oproti hrám od Cryteku.
Pro OXM si ještě postěžoval na starou známou pravdu a to, že křiklouni v diskusích vůbec nejsou reprezentativní vzorek celého hráčstva: "Tento problém se týká celého našeho byznysu, když 5% z celkového publika píše komentáře online a zbylých 95% si hry buď kupuje nebo nekupuje. Někdy se až divím, proč těmto kauzám věnujeme tolik pozornosti."