Take 2 zakládají novou divizi pro menší ambiciózní hry
ZÁSADNÍ ZPRÁVA: Se čtyřmi projekty od veteránů.
Kdo jiný, než právě vydavatel s dojnou krávou v podobě GTA5, by měl přesně toto učinit a vyšlapat cestičku ostatním? V době, kdy rozpočty moderních AAA titulů prý snadno přesáhnou sto milionů dolarů (dnešní slova firmy), je na trhu nesmírně těžké prorazit s novými herními značkami.
Právě k tomu bude určena nově založená divize Take 2 nazvaná Private Division (připomínající nyní už zrušené EA Partners). Ta by se chtěla zaměřit na tituly a nápady, které vyžadují k plné realizaci výrazné investice, přesto však ve srovnání s běžnými AAA hrami představují podstatně nižší rozpočty. Od talentovaných studií, jejichž ambice přesahují definici nezávislých her.
Zakladatele totiž trápí, že současný svět AAA vývoje nechává spoustu nápadů ležet ladem, ať už to je kvůli vyšší míře rizika, nárokům na trvanlivost v počtu hodin či absenci multiplayerových módů. Cílem je tedy něco, co se nedávno povedlo třeba Hellblade - dát vzniknout vysoce kvalitním hrám, spíš v komornějších podmínkách (desítky tvůrců) a se skromnějším rozpočtem, bez podpory 300-400 člených týmů v obřích korporacích.
Tato divize dnes připravuje čtyři nové projekty ve spolupráci s veterány herního průmyslu. Všechny vždy nejprve vyjdou digitálně (nejdříve na konci roku 2019 i kvůli nutnosti zařizování studií, která nebudou uznávat obvyklá pravidla open-space kanceláří) a teprve když uspějí, tak později možná krabicově. Take 2 jejich zrodu pomohou svým zázemím, radami a pokusí se s nimi prorazit v celosvětovém měřítku, avšak značky zůstanou v držení studií. Sídlo divize bude v New Yorku, s pobočkami v Seattlu a Mnichově.
Předně to je ještě neohlášené humorné RPG z nového univerza od Obsidianu, kde se dali dohromady dva lidé, kteří stvořili původní Fallout (Tim Cain a Leonard Boyarsky). Prý jim chyběla práce na singleplayerovém, hlubokém RPG se spoustou voleb, konsekvencí a reagujícím světem. Také je lákalo udělat něco úplně od nuly. Pokud se vám prý líbila jejich starší RPG typu Arcanum, budete zvědavi i na toto.
Druhým RPG kouskem pod Private Division je Project Wight (pracovní název) od studia The Outsiders, v čele s ex-DICE chlapíky (David Goldfarb a Ben Cousins) stojícími mj. za Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 3 (hlavní designér) či Payday 2. Má jít o hororové RPG, kde se stanete monstrem naháněným lidmi, s dynamickým (nelineárním) příběhem, vysokými produkčními hodnotami a ve vikingském otevřeném světě. Loni byl k vidění teaser:
Ancestors: The Humankind Odyssey je "předrženým" titulem od zakladatele série Assassins Creed (Patrice Desilets z Panache Digital). Third-person survival akce přenášející vás do různých období historie, kde vás obklopí smrtelné hrozby a nejste na vrcholu potravního řetězce. Původně mělo jít o epizodické vydávání, které se však později přeměnilo v tradičnější kompletní titul se sledováním postavy putující různými epochami dějin. V současné době má být v hratelné podobě a někdy prý tvůrci udělají i patnáct nových verzí za den. Slibují unikání, epický a od konkurence odlišný zážitek.
Poslední hru pod taktovkou Private Division kutí ve V1 Interactive veterán z Bungie, který dvacet let makal na Halo či Destiny. Je tedy logické, že opět má jít o sci-fi first-person střílečku, která je však dle jeho vyjádření jiná od čehokoli ostatního. Samozřejmě v ní nemůže chybět příběh a mulťák, to vše s kreativní svobodou, kterou předtím Marcus Lehto tak úplně neměl.