System Shock 3 opustila většina tvůrců
Něco se zadrhlo.
Studio, které už dokázalo vydat Underworld Overlord a působí v něm legendární designér Warren Spector (Deus Ex, Thief, System Shock), má potíže.
Koncem víkendu začaly prosakovat informace, že OtherSide Entertainment už propustili takřka celý tým, který připravoval System Shock 3.
Navázalo to na propouštění během podzimu, kdy postupně odešli scénárista, senior designér, hlavní programátor, vedoucí testerů, grafik prostředí a další. Pryč je i dlouholetý spolupracovník Spencera, šéfdesignér Chase Jones.
Oficiálně to zatím firma nekomentovala, ale je nepochybné, že to souvisí s finančními problémy vydavatele Starbreeze. Nicméně před rokem Spencer ujišťoval, že mají mnoho náhradních zájemců (do role vydavatele) a že údajně disponují dostatkem vlastních prostředků, aby System Shock 3 dodělali a vydali sami.
Jak vidno, patrně se věci nějak zadrhly, dotyčným bez výplat došla trpělivost, a tím pádem předvedení Unity enginu na GDC 2019 před rokem bylo na dlouho tím posledním. Konec projektu to ovšem znamenat nemusí: jakmile se seženou peníze či nový partner, mohou být teoreticky najati jiní vývojáři a vše dokončit.
Hra nicméně zatím není zdaleka hotova: základní mechanismy sice ano, ale samotný obsah ještě ne, v tom prý vývojáři měli skluz. Pokud by se situace nezkomplikovala, návrat série měl přinést svěží a inovativní hratelnost.
Každopádně neplést to s remakem prvního System Shocku od Nightdive Studios, tam prý vývoj odsýpá zdárně.