Skip to main content

Switch má další problém: Vysoké náklady na výrobu cartridgí

Dražší než na PS4/X1 i příští hry.

Zatímco britské obchody trápí nedostatek kusů hybridního handheldu (Alza.cz), na obzoru se vynořila další potíž, která je dlouhodobějšího rázu. Zjistil ji Eurogamer během pátrání, proč je Switch verze Rime dražší než ty ostatní.

O co jde? Uvést na trh krabicovou hru pro Nintendo Switch je dražší než na ostatní platformy, protože výroba fyzického nosiče (cartridge) je nákladnější než Blu-Ray disku pro PlayStation 4 a Xbox One.

Nintendo sice na jednu stranu říká, že je pouze na vydavatelích, jakou cenu hrám nastaví, nicméně existuje nařízení, že krabicovka pro Switch musí stát stejně jako digitální verze. Pokud by byla hra stažená z Nintendo eShopu levnější, když u ní jsou náklady logicky nižší, škodilo by to kamenným obchodům a mohlo by jim to pomoci do hrobu, což není v zájmu nikoho.

Eurogamer se od svých zdrojů též dozvěděl, že výrobní náklady cartridge pro Switch jsou odvislé od její velikosti (1GB, 2GB, 4GB, 8GB, 16GB či 32GB). A čím větší kapacita cartridge, tím jsou pak výrobní náklady dražší.

Záleží samozřejmě i na velikosti objednávky, takže třeba Zeldu to trápit nemusí, ale může to přidělat vrásky menším vývojářům, kteří nepředpokládají tak vysoký odbyt a nechají si vyrobit méně kusů, čímž vzrostou jejich náklady. Vše tak nepřímo tlačí na tvůrce her, aby jejich hry měly co nejmenší velikost, ať zbytečně neplatí více peněz za výrobu.

Pokud se něco nezmění, výhled do budoucna není moc optimistický - dražší než PS4/X1 verze budou i příští multiplatformní hry (kolik jich asi bude?) a to jak krabicovky, tak digitálky, nejen to RIME.

Read this next