Skip to main content

Světelný panel na ovladači DualShock 4 nepůjde vypnout

I když vám bude bez kamerky téměř k ničemu.

V některých ohledech si asi Microsoft se Sony nemají co vyčítat. Zatímco první jmenovaný vyslyšel nářky a dovolí automaticky neustále zapnutý Kinect u Xbox One vypnout, aby zmírnil četné obavy o šmírování a ochranu soukromí, s PS4 to bude s pohybovým ovládáním jinak.

Po vyplavání na povrch, že kamerka PS4 Eye nebude součástí základního balení PlayStation 4, se ozvaly hlasy, že někteří hráči by proto rádi vypnuli barevné světlo na přední části gamepadu DualShock 4. Slouží jako identifikátor pro pohybové ovládání nebo pro split-screen, ale s nedokoupením kamerky ke konzoli jim je téměř k ničemu. Naopak je může rušit od zážitku při nočním hraní i zbytečně osvětlovat prostor v malé místnosti, kde třeba někdo jiný spí.

Na dotaz, zda tedy tento světlený panel půjde volitelně vypnout, odpověděl šéf Sony Shuhei Yoshida, že nikoliv. Do dalších komentářů se raději nepouštěl, což je asi to nejlepší, co v dané situaci mohl udělat. Jinak by se v tom mohl zamtotat nebo by možná musel konstatovat, že to může souviset s rozhodnutím vyřadit kamerku z konzole až na poslední chvíli, kdy specifikace a funkce ovladače mohly být již uzavřené.

Jediným využitím tohoto světla na gamepadu tak může být zabudovaná podpora některých first-party her, jako je Killzone: Shadow Fall, které barvou indikuje stav vašeho ukazatele zdraví. Tzn. když jste na tom dobře, bude svítit nějaká příjemná barva, ale když máte na kahánku, může například zčervenat, což bude fungovat i bez kamerky PS4 Eye. Otázkou je, kolik her to ve skutečnosti využije.

Může se to celé jevit jako malichernost, ale v první řadě jde o princip: že u konzole existuje nějaká funkce, která je (zde bez dokoupení přídavného příslušenství k základnímu modelu) k ničemu nebo nevyužitá, ale nedá se uživatelem volitelně vypnout, jak by tomu v takových případech vždy správně mělo být.

Read this next