Studio Thiefa propouští, ale ne kvůli jeho výsledkům
Desítky lidí.
Děje se to prakticky v každém studiu, pokud nefunguje na bázi sdílení vývoje deseti projektů současně mezi deseti pobočkami po celém světě. Vždy, když je některá velká hra dokončena, stane se část vývojářů zbytečná a firma nechce utrácet za jejich platy do doby, než (a pokud) se příští projekt dostane do fáze, kdy mohou být znovu potřeba.
Ze studia Eidos Montreal, které má na svědomí minulý týden vypuštěného Thiefa, takto včera dostalo výpověď celkem 27 lidí. Původní zvěsti Kotaku mluvily až o padesáti, ale to se naštěstí nepotvrdilo.
S prodejností nebo ohlasy kritiků na Thiefa to však vůbec nesouvisí - zase tak pružně studia nereagují, nehledě na to, že reportování výsledků prodejnosti z obchodů a kompilování nějaký čas tráv. Šlo o plánované změny, které vysvětlují Square Enix pro RPS takto:
"Bohužel se k takovým krokům musí sáhnout, abyste měli správné podmínky pro tvorbu současných i příštích projektů. Propouštění není nikdy něčím hezkým, ale snažíme se dotčeným zaměstnancům poskytnout co největší podporu i asistenci s jejich dalším uplatněním v našich jiných studiích či v ostatních firmách v Montrealu. Děkujeme všem za odvedenou práci a přejeme jim hodně štěstí."