Studio, které vytvořilo Mass Effect Andromeda, už neexistuje
Ale BioWare nekončí.
Je to všechno, jen ne překvapení. Alespoň pokud sledujete osud Mass Effect Andromeda, který táhne mnohem více než řada success-stories.
EA oficiálně potvrdili, že BioWare Montreal už dále neexistují. Jeho zbytky včlenili do Motive Studios, takže v tomto kanadském městě už nemají dvě různá studia, nýbrž jen jedno.
Ač to nebylo na plnou pusu řečeno, je to takový trest za neúspěch pokračování slavné sci-fi ságy, jak víme už od května a o čem se firma na fiskálí konferenci moc nechtěla bavit.
"Stavíme v Montrealu nové studio, kam jsme vzali 100 nových lidí mimo EA. Cílem je nová značka okolo Jade Raymond. A právě k nim jsme přidali i BioWare Montreal," snažil se situaci zlehčit finanční ředitel EA Blake Jorgensen - ačkoli je jasné, že pokud by Andromeda (Alza.cz) uspěla, nikdy by k tomuto kroku nedošlo.
Motive Studios jsou jinak docela vytížení: aktuálně dodělávají singleplayerovou kampaň pro Star Wars Battlefront 2, pak zmíněná nová IP a také nová Star Wars hra od designérky Uncharted. Před časem je posílila designérka Portal, Kim Swift.
BioWare ovšem nadále existují, jen budou nadále operovat pouze z Edmontonu, kam se coby šéf po třech letech vrátil Casey Hudson, slavný producent Mass Effect 3, i aby pomohl s Anthem, jehož tvůrce a dlouholetý veterán (9 let ve studiu) Corey Gaspur dnes zemřel.
Mimochodem, pro na dlouho poslední Mass Effect dnes vyšel další patch 1.10, který má okolo giga a upravuje řadu věcí v multiplayeru - výčet změn.