Studie: hry vedou k problémům ve škole
Sledováno bylo přes 1300 dětí.
Na jedné univerzitě ve státě Iowa proběhla nedávno studie, která zjistila, že sledování televize a hraní videoher je spojeno s poruchami pozornosti u mladých dětí.
Pozorování probíhalo na 1300 dětech ve „středním věku dětství“ a zjistilo se, že zvýšené sledování televize nebo příliš časté hraní videoher má přímou spojitost s poruchou pozornosti. Děti se pak ve třídách nemohly dostatečně soustředit.
Studie měla i druhou, nezávislou část, kdy se podobné výsledky zjistily na skupině 210 „pozdních adolescentů/mladých dospělých“ účastníků. Ti ovšem nebyli pozorováni, ale sami reportovali své vlastní pozorování. Podle toho je v případě zvýšeného sledování TV nebo hraní videoher také spojitost s poruchami pozornosti.
Ačkoliv takové studie čas od času přicházejí s podobnými výsledky již několik let a logicky je výsledek předem jasný, alespoň si na to v Iowě dali 13 měsíců a sledovali přes 1300 dětí. V případě takto mladých dětí ale zřejmě nelze vinit příliš samotné videohry, jako spíše rodiče.