Střední třída her je mrtvá
Nic jiného než megahit a indie nemá šanci.
Na čím dál více rozvírající se nůžky mezi největšími prodejními trháky a zbytkem upozorňoval svého času (po vydání Mafie 1) už Petr Vochozka (zdravíme do "herního důchodu" a přejeme utěšený růst sbírky uměleckých děl!). Nyní na tomto tématu postavil svou GDC přednášku Cliff Bleszinski z Epicu.
"Střední třída her, která spadá do kategorie mezi AAA tituly a nezávislé hry, nemá šanci v současném klimatu herního průmyslu přežít," prohlásil respektovaný tvůrce Gears of War. Přirovnal to výstižně k filmové scéně, kdy na Avatara jdete do kina, stejně jako na neotřelý nezávislý film, ale béčkové blbiny s Marky Markem si (v tom lepším případě) pouze půjčíte.
Hry, které něčím nevybočí z davu, prý nemají na současném přecpaném trhu šanci uspět. "Dnešní zákazníci jsou ostražití a požadují vysokou přidanou hodnotu hry. Pokud ji nedokážete nabídnout, končíte," varoval posluchače z řad vývojářů na konferenci v San Franciscu.
Podle Marka Reina se lidé stále nevzpamatovali z ekonomické krize a dvakrát otočí každou korunu, než ji utratí. "Pokud ve fórech vaší hry zahlédnete výrazy jako - půjčím si to v den vydání - můžete to rovnou zabalit, protože se vám nebude prodávat."