Stížnosti na downgrade Warcraft 3 Reforged
A jiné nepříjemnosti okolo vlastnictví her.
Blizzard už loni přiznal, že jejich původní ambice musely být poněkud zkrouhnuty, což tehdy mnozí nezaregistrovali. Ale že to dopadne ve výsledku až takhle, to asi čekal málokdo.
Po aktuálním vypuštění Warcraft 3: Reforged jsou fanoušci v šoku, že bohužel došlo k masivnímu downgradu tohoto oprášení legendární fantasy real-time strategie.
Sice to pořád je remaster, pravda, ale vypadá výrazně hůře než při odhalení na Blizzconu v roce 2018. Někteří to proto považují za zlodějinu, vzhledem k cenovce 30 dolarů, a chtějí vrátit peníze.
Podívejte se na srovnávací video a obrázky níže, kde si všimněte i jiného uživatelského rozhraní, které se nyní více blíží originálu, nebo zhoršené podoby cutscén. Objevují se též stížnosti na konektivitu, zlobící spouštění hry přes launcher či absenci jakýchkoli nových grafických efektů.
Ještě horší kauza se na studio valí kvůli novým podmínkám použití hry (link), které jsou, lehce řečeno, protizákaznické.
Píše se v nich, že ve všech vlastních hrách či jakémkoli jiném obsahu vytvořeném ve hře musíte převést morální práva na Blizzard. Tvůrci vlastních map tak mohou ztratit motivaci se do něčeho pouštět, když jim lautr nic nepatří.
Podobné podmínky nejsou výjimkou ani v jiných hrách od Riotu či Epicu, leč zde se to liší tím, že Blizzard získává práva na vlastní hry okamžitě a kompletně. Čili pokud by někdo v Reforged hypoteticky vytvořil populární mod typu DOTA 3, veškerý zisk by šel ihned bez jakýchkoli debat Blizzardu. Více na Redditu zde.
Už od listopadu se jinak ví, že záměr upravit určité části příběhové kampaně Warcraft 3, aby ladily s příběhem World of Warcraft, byly odpískány. Oficiálně to bylo zdůvodněno přáním fanoušků, kteří nechtěli přijít o oblíbené původní dabéry a zvukové efekty.
Celé to společně s downgradem nasvědčuje tomu, že mohlo nastat seškrtání rozpočtu na vývoj či převelení zkušených lidí na Diablo 4, zatímco na toto zbyli jen nějací junioři či outsourcing.