State of Decay 3 chce dotáhnout fantasy survival na maximum
Zatím ale moc nepokročilo a studio se uvnitř trápí.
Bývalý ředitel a zakladatel studia Undead Labs předběhl Kotaku, když předčasně zveřejnil odpovědi na otázky do kritického připravovaného článku o komplikacích při vývoji a šikaně na pracovišti, později publikovaného zde.
State of Decay 3 podle Jeffa Straina bylo v roce 2020 oznámeno velmi předčasně, jen aby se "něco" ukázalo od nových akvizic Microsoftu.
Hra je momentálně stále ve fázi pre-produkce, která není jednoduchá, protože hra má obrovské ambice a ráda by se stala "ultimátním naplněním survival fantasy, s nímž celá série kdysi začala". Když si prý autoři dříve jen navymýšleli, co by do trojky rádi chtěli zahrnout, bylo to prý snadné, ale teď je v té mnohem složitější fázi vzniku, kdy se tyto nápady reálně implementují.
"Bude to hra, v níž mají mezi sebou interakce různé simulované systémy, které jsou velmi hluboké a propracované, s čímž souvisí i většina mechanismů a síla zážitku," odkryl s dovětkem, že tímto prochází řada her, které se přerodí v AAA ambice.
Studio Undead Labs prý také sužovaly kauzy okolo sexismu a ponižování žen v zaměstnání, s čímž prý mělo pomoci angažování zkušené HR manažerky původně z Dellu a Microsoftu, která firmu opustila na konci loňského roku.
Následník Straina, kterým byl Philip Holt, zase prý dle výpovědí pro Kotaku nadržoval kamarádům a přehlížel problémy. Zapojení Microsoftu ale přineslo řadu pozitivních změn i zbrusu nové vedení firmy, což prý bylo nutné kvůli řadě odchodů vrcholových pracovníků. State of Decay 3 díky tomu v letošním roce nabralo už lepší kurz než v minulosti a proto panují optimistické vyhlídky o osudu hry do budoucna.