Startovní trailer a cena digitálky Someday You'll Return
+ osobní dopis tvůrců.
Dnes večer před půl devátou se na Steamu konečně zpřístupnila očekávaná česká hra Someday You'll Return. Kvůli hektickému finiši stihla pouze párčlenná skupinka autorů z CBE Software slíbené datum jen tak tak.
S tím souvisí pár věcí: předně známe prodejní cenu, stanovenou na 27 eur (po 10% slevě). Čili digitální verze je nyní v přepočtu (729 Kč) o trochu levnější než Xzone edice, ke které však dostanete řadu fyzických bonusů.
Dále jsme se rozhodli, že ještě malinko pozdržíme recenzi, protože nedává smysl hodnotit polotovar z předešlého týdne, když běžní kupující už dnes dostávají s Day 1 patchem něco úplně jiného, než byla review-verze s řadou nedostatků (včetně nehotové češtiny), které minulé dny jinde přehlíželi se slibem, že snad budou opraveny.
Níže je pak nový startovní trailer a otevřený dopis tvůrců v původním znění:
"Milí přátelé,
před pěti lety si náš dvojčlenný minitým usmyslel něco šíleného. Vyprávět velice osobní příběh pomocí hry zasazené do šeskomoravských luhů a hájů. Chtěli jsme, abyste se při hraní cítili tak trochu jako doma, ale současně se jedná o příběh o strachu, špatných vlastnostech, které máme do jisté míry my všichni, ale současně o odvaze a smíření.
Uplynulých pět let pro nás bylo intenzivních. Snažili jsme se, co to šlo, zakrýt fakt, že jsme jen dva osamělí vývojáři, bojující proti celkovém koncensu, že takovou hru nelze udělat ve dvou lidech. Poučili jsme se, a nyní jsme tři.
Brzy se pustíte na zvláštní Danielovu cestu, která vám může zabrat 15 až 20 hodin. Ukryli jsme tu pro vás mnoho, co můžete odhalovat, pokud budete mít chuť.
Zmáčknout Launch chtělo odvahu. Nejraději bychom ještě rok, dva pracovali a plnili hru dalším obsahem, ale teď přišel čas a je na vás, abyste si hru užili.
Asi se stane, že při hře potkáte nějaké mušky. Snažili jsme se, věřte, intenzivně, ale v něšem počtu a při maximálním nasazení to asi nešlo vše odchytat. Náš cíl je ale se s nimi utkat a nenechat nic, co by kazilo zážitek.
Hru jsme pro vás připravili s českými titulky. Věřte, že to byl enormní úkol, ačkoliv to tak nemusí vypadat, ale jsme rádi, že se nám to snad podařilo. Bojovali jsme s češtinou doslova do posledních sekund, tak věříme, že nyní již ve hře nenajdete nic nepřeloženého.
A teď se již pusťte do prapodivného světa, který jsme pro vás pět let chystali.
Honza Kavan, Lukáš Medek, Lubor Medek (CBE Software)"