Skip to main content

Stane se z Battlefieldu každoročně vydávaná série jako Call of Duty?

Podle EA by to byla výzva. Co mluví pro a co proti?

Přestože to možná některé fanoušky namíchne kvůli nedořešenému padání multiplayeru čtyřky, téhle otázce se asi EA na setkání s analytiky nemohli vyhnout. Odpovědět na ni nějak museli, aby nepatřičná tajemnost časem nezamávala s hodnotou jejich akcií.

Nepřemýšlí tedy o přeměně série Battlefield na každoročně vydávaný evergreen, jako s tím v tržbách slaví úspěch konkurenční Call of Duty? Přiletí k nám někdy dva vrtulníky krátce za sebou jako na artworku výše? Reakce finančního ředitele Blaka Jorgensena je spíš záporná, ačkoli to razantně ani nevyloučil a zjevně to neslyšel prvně (není to tak dávno, co se spekulovalo o oživení podsérie Bad Company).

"Výzvou takového eventuálního vypouštění Battlefieldu rok co rok by bylo rozdělení prací dvěma různým studím. Jedná se totiž o projekt, který DICE vždy zabere připravit dva roky."

Podle něj by takový krok musel být velice obezřetný, abyste pravidelným vydáváním každý rok značku úplně nezničili. Navíc se prý snaží i o rotaci talentovaných zaměstnanců mezi studii, aby každé pokračování mohlo přijít s něčím kreativním a novým.

S tím nejdůležitějším argumentem proti přišel zástupce EA až na závěr, tím je dlouhodobá trvanlivost každého Battlefieldu: "Je to produkt, který se neprodává pouze na začátku, nýbrž po celých 24 měsíců díky mnoha datadiskům a službě Premium."

Každopádně přiznal, že pokud příští rok nevydají Battlefield a čtyřce by se dařilo dobře, o čemž prozatím vůbec nemluvil, mohou mít propad v kolonce příjmů v excelové tabulce, což nikdy nevypadá dobře. V minulosti se střídající série Medal of Honor je pohřbena, takže rýsuje se tam nějaký kasovní trhák? O zahlazení propadu v příštím fiskálu by se prý EA měli postarat Titanfall a Dragon Age: Inquisition, jmenována byla i bojovka UFC.

O přídavku Second Assault se čtyřmi remaky map z trojky

Read this next