STALKER 2 hodil s NFT zpátečku, šéf UbiSoftu je přirovnal k dávnému odporu vůči DLC
Reakce na ohlasy + v Ghost Recon unikátní předměty nefrčely.
V půlce minulého týdne jsme informovali o záměru nabídnout možnost stát se NPC postavou ve STALKER 2.
GSC GameWorld tento nápad nejprve obhajovali, že se v žádném případě nejedná o hru založenou na blockchainu, že tyto NFT nebudou mít vliv na hratelnost, že jsou opravdu jen volitelné, že se budou rozdávat zdarma členům komunity a že všechny tokeny budou aktivovány ještě před dubnovým vydáním. Kterak chtěli implementovat NFT správným způsobem, jak zmíněné NPC postavy nebudou součástí příběhu, jak je Dmarket báječným partnerem, co miluje hry atd.
Ale to zjevně nestačilo, a tak tvůrci hry museli na silnou negativní zpětnou vazbu od fanoušků reagovat o den později jinak:
"Vzhledem k reakcím, které jsme obdrželi, jsme se rozhodli zrušit cokoli, co se týká NFT ve STALKER 2. Zájmy našich hráčů a fanoušků jsou pro tvůrčí tým absolutní prioritou. Děláme hru, abyste si ji užili, ať už to stojí cokoli. Pokud vás něco zajímá, nás také."
Zato šéf UbiSoftu, Yves Guillemot, si stále tvrdohlavě stojí za svým. Podle něj jsou NFT pouze začátkem přechodu firmy na blockchainovou technologii. Doufá, že se vzpoura hráčů brzy uklidní a hráči si je časem oblíbí.
Připomněl, že podobné protesty od hardcore hráčů zpočátku probíhaly proti DLC a mikrotransakcím, zatímco nyní jsou brány za naprostou samozřejmost v každé hře.
Vše se stalo poté, co zkušební start Ubisoft Quartz do Ghost Recon Breakpoint nesklidil valný úspěch. Z dvou tisíc nabízených Wolfes skinů pro taktickou zbraň M4A1 se jich za šest dnů prodalo pouze pár. Jediným rozdílem mezi jednotlivými zbraněmi je čtyřmístné číslo. Nějaký blázen se je nejprve snažil prodat za částky od 160 dolarů do 400 tisíc dolarů, ale ve finále se udaly jen za desítky dolarů, patrně pouze jako kuriozita pro sběratele.
UbiSoft později "pro jistotu" přidal ještě 750 verzí kalhot Wolf Enhanced Pants a 250 "unikátních" verzí pokročilé helmy A, kterou nakonec dostali bezplatně hráči, kteří v Ghost Recon strávili více než šest tisíc hodin.