Stalker 2 agresivní DRM jen vyhrožuje
Budou se úkoly dostahovávat během hry?
Když o tom šéf GSC GameWorld mluvil před pár dny v rozhovoru pro jeden ukrajinský magazín, jeho slova zněla jasně: "Stalker 2 bude k hraní požadovat permanentní připojení k internetu, odkud se budou v průběhu hry postupně dostahovávat texty, programový kód nebo úkoly."
Jak sami vidíte, nebyla v tom ani špetka pochybnosti, žádné podmiňovací věty, v podstatě se to dalo chápat jako jistota. Avšak jakmile se tato informace rozkřikla po internetu a vyvolala tradiční rozruch, přestože se o Stalkerovi 2 ještě v podstatě nic neví, začal Sergey Grigorovich své vyjádření mírnit.
"Zatím jsme se ještě o způsobu DRM definitivně nerozhodli. Uvědomujeme si, jak otravný je pro hráče požadavek pro permanentní připojení k internetu. Budeme ještě zkoušet hledat další, co nejvíce efektivní cesty, jak náš produkt ochránit a současně neotravovat lidi s originálkou," řekl pro server Rock, Paper, Shotgun s odkazem na vysokou míru pirátství zvlášť v postkomunistických zemích.
Dočkáme se tedy takové propracovanější verze UbiSoft DRM? Kdy se ve hře nehnete k dalšímu úkolu, pokud vám zrovna vypadne internet nebo někdo provede DDoS útok na server tvůrců (případně odjedete s rozehranou hrou třeba na chatu ;) Hráč by vlastně koupí originálky platili hlavně za přístup k internetové službě, odkud se data stahují.
Piráti by pak měli obtížnější život v tom, že by museli celou hru sami dohrát a ještě si ukládat všechna stáhnutá data někam stranou a vše pak složitě překompilovat. To by samozřejmě zabralo nemálo času a existence pirátské verze bývá nejkritičtější v úvodních týdnech, takže svůj účel by tato DRM nejspíš splnila. Ale koupili byste si takovou singleplayerovou hru, kde by se polovina dat musela neustále na pozadí průběžně dostahovávat z internetu...?