Skip to main content

SSD disky v PlayStation 5 nemusí vždy nutně přinést rychlejší načítání

Varuje technický šéf Remedy.

Od letošního dubna se ví, že díky SSD diskům se mají hry na PlayStation 5 načítat (loadovat) podstatně rychleji než ty stávající na PlayStation 4. Dokonce zaznělo, že se nahrávací obrazovky stanou minulostí.

Všeobecné nadšení ovšem krotí Mika Vehkala, technický ředitel finského studia Remedy, který na toto téma poskytl rozhovor pro vánoční číslo Oficiálního PlayStation Magazínu.

Jeho slova dávají docela smysl, posuďte sami:

"Pokud by hry zůstaly stejné jako ty současné, co se týče rozsahu a vizuální kvality, tak ano, příchod SSD disku v PS5 hrách by zařídil téměř nepostřehnutelné načítací časy a restartování levelu by bylo prakticky okamžité. Jenže kvůli využití více dat v PS5 hrách to dost možná vyústí v sitauci, že nahrávací časy budou ve finále téměř stejné jako ty dnešní na PS4".

Zástupce tvůrců Control varoval, že kvůli SSD disku mohou vzniknout případy, kdy se někteří vývojáři vykašlou na optimalizaci obsahu, protože to prostě bude levnější a rychlejší.

Prý to je podobné, jako když dochází k posílení procesoru a grafického čipu:

"Autoři her mohou využít zvýšený výkon PS5 k tomu, aby měli dvojnásobný framerate, ale pokud přidají do hry více detailů a zvětší se herní světy, dopadne to pravděpodobně spíš tak, že framerate zůstane totožný jako na minulé generaci konzolí".

Read this next