Srovnání hlasové komunikace na X360 a Xbox One
Čemu za zvýšení kvality můžeme děkovat?
Major Nelson z Microsoftu zveřejnil srovnávací nahrávky hlasové komunikace z Xboxu 360 a z nadcházejícího Xbox One. Na něm prý má být kvalita "křišťálově čistá" díky implementaci dedikovaného zpracování audia a díky použití zvukového kodeku ze Skype, které Microsoft vlastní.
Svůj podíl na tom prý má i nový port na ovladači Xbox One, s nímž může být mezi gamepadem a konzolí přenášen vyšší objem dat oproti dřívějšku, což vyústí v lepší kvalitu zvuku.
Hlas je na Xbox One zaznamenáván v kvalitě 24 KHz PCM, což je trojnásobně vyšší sample rate než u headsetů na X360.
A když už byla řeč o Skype, korporátní viceprezident Microsoftu Marc Gillett řekl BBC, že by aplikaci pro Skype rád viděl i na PS4, čímž by pokračovala jejich spolupráce se Sony na verzích komunikátoru pro jejich starší zařízení typu PSP či televize.