Skip to main content

Sleeping Dogs nakonec ziskové, Just Cause 2 pořád hraje půl milionu lidí měsíčně

Square Enix hodlají investovat do persistentních online zážitků.

Zrovna v době, kdy nám do mailu dorazil předčasný přístup do PC MMORPG Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, které se otevře všem zájemcům 27. srpna, promluvili jeho tvůrci ze Square Enix o své budoucnosti. Po změně managmentu a neuspokojivých hospodářských výsledcích totiž pořád hledají svou novou parketu, kudy budou svůj byznys v turbulentní době směřovat.

Japonský vydavatel hodlá investovat prostředky do her s více persistentními online světy, aby žily po několik let namísto pár týdnů. Tedy přeměnu produktů ve služby, jako to razí např. EA už několik let a Square Enix v tom zaspali.

A nemyslí tím přímo MMORPG, nýbrž nadstavbu kterékoli hry. Zatím není jasné, jak to ovlivní například Thiefa slíbeného na konec února 2014 nebo Murdered odloženého na později příští rok, ale dokážeme si představit nějaké tržiště pro výměnu uživatelského obsahu či speciálních výzev.

Square Enix také přiznali, že skončili s podporou Just Cause 2 a Sleeping Dogs příliš brzy. Pokud by mohli vrátit čas, poskytovali by do nich nový obsah a nové zážitky déle.

Přesto je s podivem, že tři roky staré Just Cause 2 i dnes stále hraje 500 tisíc aktivních, unikátních hráčů měsíčně. Nevíme, jak to výrobce měří, ale to samé tvrdí i o nynějším počtu hráčů Sleeping Dogs, které se nakonec, přesně rok od vydání, stalo pro Square Enix ziskovým projektem.

Tudíž není vyloučeno pokračování této hongkongské sandboxové akce, které přitom donedávna nevypadalo moc pravděpodobně kvůli prodejům jen 1,5 milionu kusů a překomplikovanému vývoji. Tomb Raider zase postupem času překonal hranici 4 milionů prodaných kusů.

Video z posledního DLC pro Sleeping Dogs z března

Read this next